31 Aralık 2013 Salı

İyi Seneler!


Sağlık, mutluluk ve huzur hepimiz için yeni yıldan dileğim. İyi seneler!
 Not: Çok istediğim bu pembe ajandayı da eşim hediye etti :) Musmutlu notlar yazarım umarım 2014'te! ^o^


23 Aralık 2013 Pazartesi

Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman



"Efsaneleri severim. Ne yetişkinler ne çocuklar için yazılmışlardır. Bu tür ayrımların ötesindedirler. Neyseler odurlar."

"Kitap okurken hiçbir şeyden korkmazdım."

" Sana çok önemli bir sır vereceğim: İçlerine baktığında, yetişkinler de yetişkin değildir. Dışarıdan, büyük, düşüncesiz veya ne yaptığını bilen kişilermiş gibi görünebilirler. Ama içleri çocukken nasılsa öyledir. Senin yaşındayken nasıllarsa öyledirler. Doğruyu söylemek gerekirse, artık yetişkin kalmadı. Koca dünyada bir tane bile yok."

" Yetişkin vücutlarına hapsedilmiş çocuklar mıydı yani hepsi? Uzun ve sıkıcı yetişkin kitaplarının içine saklanmış çocuk kitapları mıydılar?" 

Keyifle okuduğum bir diğer Neil Gaiman kitabıydı Yolun Sonundaki Okyanus; hatta en sevdiklerimden biri oldu. Gaiman'ın her kitabında o ince detaylarla bezenmiş harikulade alternatif dünyaları ve karakterleri görmek çok hoşuma gidiyor.

Şimdi tekrar elime daha önce yarım bıraktığım American Gods'ı aldım. Sanırım Gaiman'ın bir sözüydü; kitapların da cinsiyeti var diyordu ve American Gods'ın erkek olduğunu söylüyordu, belki de bu yüzden beni şu ana kadar en zorlayan kitabı bu oldu Gaiman'ın =) Bakalım nasıl gidecek ;)




17 Aralık 2013 Salı

Kitap Ayraçları ^o^


Benim bu küçük 1TL'lik mıknatıslı kitap ayraçlarından yeni haberim oldu desem =D Daha doğrusu hep bir yerlerde görüyordum ama bu kadar ucuz ve çok fazla çeşide sahip olduklarından haberim yoktu :D Gittiğim kırtasiyede bu ikisi hoşuma gitti ama başka yerlerde de bakacağım ;)


15 Aralık 2013 Pazar

Fullmetal Alchemist Maceram Başladı :D


Evet sonunda Fullmetal Alchemist'e ben de bulaştım :D Doğum günümde arkadaşım çok doğru bir tahminle bu bayıldığım serinin ilk 3 kitabını almıştı ve ben de hemen okudum bitti. Devam edeceğim tabii ki ama biraz araya başka kitaplar sokacağım daha sonra kaldığı yerden (valla çok heyecanlı bir yerde kaldı :D ) bu manga serisine devam ;)




İşte bunlar da bu mangayı okurken geçirdiğim keyifli saatlerden anılar :D Gerçekten hikayenin güzel olduğunu biliyordum ama bu kadar keyifli bir okuma olacağını bilseydim daha önceden başlardım. 


Bu da Cumartesi gecesinden bir sahne :D Instagram'da dediğim gibi masa böyle dolu dolu olmazsa rahat edemem ben :D Bu arada ortada yeni başladığım kitabı da görüyorsunuz;)

Son zamanlarda siz neler okuyorsunuz?

8 Aralık 2013 Pazar

Kitap Kurtları Hakkında 31 Gerçek :D

Ben böyle listeleri pek seviyorum :D Bu liste de http://www.huffingtonpost.com'dan. Doğruyu söylemek gerekirse ben hepsine katılıyorum :D Özellikle, "birine kitap ödünç vermektense ona aynı kitabı hediye etme" ya da "kitapsız sokağa çıkmamak" gibi tanıdık maddelere;)

Link: http://www.huffingtonpost.com/2013/12/06/book-lover-stereotypes_n_4392221.html




7 Aralık 2013 Cumartesi

Hafta Sonu Okumaları


İş yerinden çok sevdiğim bir arkadaşımın doğum günü hediyesi olan Fullmetal Alchemist / Çelik Simyacı serisinin ne zamandır animesini izlemek istiyordum ve doğruyu söylemek gerekirse mangasının Türkçe'nin olduğunu bilmiyordum bile=) Arkadaşımın bana bu seriyi alması ise tamamen sürpriz oldu, çünkü çok doğru ve beni çok mutlu eden bir tercih yapmıştı =) Sonuç olarak 2 gün önce okumaya başladım ve bugün de keyifle sonlandırdım ilk kitabı. Şimdilik serinin animesini izlemeyi düşünmüyorum, ilerleyebildiğim kadar mangasını okumaya devam edeceğim.



Manga okumayı çok seviyorum, Türkiye'de çıkmadığı dönemlerde internetten İngilizce'lerini okumaya çalışıyordum ama bilgisayardan okumak çok zor oluyor. Sonrasında Türkiye'de çıkan birkaç manga serisini okudum. Pek meşhur Death Note'un animesini izlediğimden mangasını almadım ama mangası da öyle güzel ki;) Bu arada geçenlerde Vampire Knight'ın çıktığını gördüm ve çok mutlu oldum, sadece ilk sayısının bir kısmını okumuştum ve çizimlerine bayılmıştım; şimdi Türkçe mangasını almayı da çok istiyorum.


Öğleden sonra zaman zaman okuduğum Yazarın Odası isimli kitaba bakıp biraz keyif yaptım; bu akşam ya da hafta sonunun geri kalanında ya bunu okumaya devam eder ya da yeni bir kitaba başlarım;)

Siz bu hafta sonu neler okuyorsunuz?

3 Aralık 2013 Salı

Kıyamet Gösterisi ~ Neil Gaiman ve Terry Pratchett


Uzunca bir süredir Kıyamet Gösterisi'ni okuyorum ve sonunda bitirmeme çok az kaldı. Nasıl keyif aldım, bu kitap beni nasıl mutlu etti anlatamam. Neil Gaiman'ın o bilindik, keyif dolu, renkli ama bir yandan da karanlık tarafı Terry Pratchett'ın eğlenceli yazımıyla birleşmiş ortaya muhteşem bir kitap çıkmış. Gaiman'ın en sevdiğim çizgi romanlarındaki o tadı bu kitapta görmek çok hoşuma gitti, inanılmaz keyifli bir okuma oldu benim için. Bir önceki okuduğum kitabı Ara Dünya'ydı ve ondan bu kadar keyif almamıştım ama bu kitap inanılmaz bir özenle yazılmış, bambaşka bir kurguya sahip. Dipnotlardan tutunda birbirinden farklı karakterlerin olayları anlatışına yapılan geçişler olsun, Crowley olsun =D beni mutlu eden birçok güzel detaya sahip bu kitap, çok ama çok sevdim. 

Neil Gaiman özellikle son zamanlarda çok "popüler" oldu. Kendisi her zaman ünlüydü, demek istediğim popüler kültürün akışına kendini kaptıranlar da fazlasıyla okuyor kendisini. Ben Gaiman'ın popüleritesine bayılıyorum doğrusu, çünkü kendisi bir nevi yaşayan bir efsane ve özellikle internet kullanma alışkanlığı muhteşem bir şey. Yalnız popüler kültürün etkisiyle değilde gerçekten tarzını sevecek kişilerin biraz araştırma yapıp okumasında fayda var yazarı ve eserlerini çünkü çok güçlü bir tarzı var bana göre. Ve Gaiman severler, bu kitap kesinlikle bir başyapıt değil mi? =D

Sırada bekleyen 3 adet Gaiman kitabım var ama ard arda onu çok okuduğum için biraz ara vermek istiyorum veee doğum günü hediyesi mangalarıma başlamayı düşünüyorum ^^

Bu senenin son ayında sizin okuma planlarınız neler? =)





2 Aralık 2013 Pazartesi

Ve Aralık Gelir... ^o^



Yılın nasıl çabuk geçtiğine mi, yoksa Kasım ayının bu kadar çabuk geçebildiğine mi şaşırayım bilemedim =D Benim için hem renkli, hem hüzünlü, farklılıkları içinde barındıran yorucu bir yıl oldu 2013. 2014'ten daha umutluyum, ayrıca çift sayıları severim =D

Her neyse efenim, zaten uzun zamandır takipteyseniz blogumda yaşanan değişikliklerin de farkındasınızdır. Her blogger da olabileceği gibi ben de zaman içinde birçok değişiklik yaptım ve yapmaya da devam ederim muhtemelen çünkü değişimleri severim =) En önemlisi kitap ve kırtasiye konusunda yazdığımı, düşüncelerimi, bunlarla ilgili keyifli her şeyi paylaşmayı sevdiğimi biliyorsunuz ve buna bağlı olarak blogum daha kişiselleşti diyebilirim. Şimdilik gidişattan memnunum ama tek memnun olmadığım şey çok sık bloga yazamamam. Bunda en büyük etmen tabii ki yoğun iş hayatım, koşuşturmaca hem zihinsel hem de bedensel yorgunluk veriyor ve beni zorluyor blog açısından. Ben bu yoğunluktan memnunum aslında ve hatta boş vakitlerim de çoğaldı ama blog ve kitap okuma düzenim biraz bozuldu. Bunlara düzen getirmek benim elimde tabii ki, ama bakalım önümüzdeki günler neler getirecek =))

2013 okuma hedeflerimin hiçbirini tutturamadım, planlarımı gerçekleştiremedim =) Gülerim ağlanacak halime =) ama doğrusu üzülmek yersiz, geçmiş geçmişte kalıyor sonuçta hep ileri bakmak gerek. İşte bu nedenle planlar yapmayı pek sevdiğim de söylenemez, motive edici yanını seviyorum ama başaramamak üzücü oluyor. Ama yine planlar yapacak mıyım? Kesin yaparım =))

Aralık ayında birkaç kitap daha okursam ve bitirebilirsem pek iyi olur diye düşünüyorum, okumak için zaman yaratmak önemli. Bir de okumanın yanında en sevdiğim şeylerden birine geri döndüm bu sene o da yabancı dizi izlemek, inanılmaz keyifli ve sevdiğim bir aktivite. Önümüzdeki günlerde bu konuda da bir şeyler yazabilmeyi umuyorum.

Eski videoları silmiştim biliyorsunuz ve yeniden çekmeye başladıktan kısa bir süre sonra çekmeyi bıraktım. Büyük oranda vakitsizlik nedeniyle ama bir yandan da sanırım pek devam edesim gelmedi. Ama dediğim gibi bu senenin en büyük değişikliği keyfime göre, dilediğimce paylaşım yapmak oldu o nedenle her an herşey olabilir =)

Bu blogda her ne kadar çok sık paylaşım yapamasamda ben tam bir instagram tutkunu oldum ve orada çokça paylaşım yapıyorum. Instagram'dan beni isterseniz takip edebilirisiniz, sayfanın sağ tarafında linki mevcut ve yine instagram'da takip ettiğim inanılmaz güzel kitapseverler var. Öyle güzel fotoğraflar paylaşıyorlar ki bakmalara doyamıyorum. Özellikle belli bir tarza, konsepte uygun paylaşımlar yapanlara bayılıyorum. Böyle Instagram kullanıyorsanız siz de bu yazının altına kullanıcı adınızı ya da linkinizi paylaşabilirsiniz;)

İşte böyle bir yazı yazasım geldi =) Yeni yıl yaklaşırken, geceler uzunken bol bol okumaya devam edelim ve yanımızdan kitaplarımız, kahvemiz & çayımız ve sevdiklerimiz eksik olmasın;)

Ve bugün Renkli Kitap Okuyanlar yani izleyicilerim 1000 kişi olmuş, ne mutlu bana =)


25 Kasım 2013 Pazartesi

Doğum Günü Hediyeleri ^.^

21 Kasım benim doğum günümdü; eşimle iş çıkışı şahane bir kırtasiyeye gittik ve oradan hem daha önce görüp beğendiğim hem de o anda hoşuma giden birkaç şey aldım :)


Beni mutlu eden 2 şey var biliyorsunuz; kitaplar ve kırtasiye ürünleri ^.^ ve bu sabah da masamda bu paketi buldum;


İş yerinden çok sevdiğim bir arkadaşım bu güzel paketi ben gelmeden masama bırakmış ve ben de heyecanla hemen açtım =)


Animesini çok isteyip de bir türlü izleyemediğim bu seriyi görünce şok oldum, gerçekten harika bir seçim yapmış benim için ^o^

Ve son olarak bunu da paylaşmak istiyorum; birkaç gün önce çok sevdiğimiz arkadaşlarımdan tam bana göre bir doğum günü hediyesi daha aldım ^o^


Benim için harika hediyeler her biri ve inanılmaz mutlu oldum ^o^

Kaç yaşına girdin derseniz ... =)


Evet 21 Kasım'da 30 oldum ^o^


23 Kasım 2013 Cumartesi

19 Kasım 2013 Salı

İyi ki Doğdun Renkli Kitap!


Bugün blogumun doğum günü  =)) 2010'dan beri çok şey değişti, ben değiştim tabii ki blogum da değişti ama Renkli Kitap Okuyanlar günden güne arttı. Blogumu takip eden herkese çok teşekkürler, daha nice senelerde birbirinden güzel kitaplar okuyup paylaşmaya devam edelim;)





10 Kasım 2013 Pazar

Biraz Alışveriş

Okunacak çok fazla kitabım olduğundan bu sene çok nadir kitap alışverişi yaptığım söylenebilir. Neil Gaiman'ı ne kadar sevdiğimi her fırsatta söylüyorum, hatta şu sıralar Kıyamet Gösterisi'ni okuduğumu da biliyorsunuzdur ( bu arada Gaiman'ın en harika kitaplarından biri); Yolun Sonundaki Okyanus da İngilizcesi çıktıktan kısa bir süre sonra İthaki tarafından da çeviride olduğu duyurulmuştu ve ben de sonunda kitapçıya ulaşır ulaşmaz aldım =) SabitFikir artık benim vazgeçilmezim oldu; bir edebiyat/kitap dergisinde bulmak/görmek istediğim her şey var, gerçekten çok seviyrum bu dergiyi.


Geçtiğimiz günlerde CNBC-e Dergi'nin Doctor Who ıvır zıvırları verdiğini görünce, uzun bir zaman sonra ilk kez dergiyi aldım. Tardisli olanın bir tarafında 10th diğer tarafında 11th Doctor var ve kendisi bir kitap ayracı=) Dalek bir etiket ve sol alt köşede flaş yüzünden pek belli olmuyor ama 50. Yıl özel bölümünün posterinin ufak bir magneti var. Dergiyi okumak da epey keyifliydi. Bu arada geçen gün özel bölümün trailerı yayımlandı; heyecan dorukta!! =D Aaa evet az kalsın unutuyordum; o yukarıda Angry Birds yumurta kutusunu içinden minik Angry Birds çıkacak diye aldım ama tam bir hayal kırıklığı oldu, çok saçma şeyler çıktı =/

Bu arada Witches of East End'i izlemeye başladığımı söylemiştim; şimdiye kadar yayımlanan bölümleri bitirdim ve epey keyif aldığımı şimdi heyecanla yeni bölümü beklediğimi söyleyebilirim =) Genç yetişkin türünde cadılı biraz Buffy The Vampire Slayer tadında hoş bir dizi;)





8 Kasım 2013 Cuma

Ve Hafta Sonu Gelir...


İş yönünden çook yoğun bir dönem geçiriyorum diyebilirim, öyle ki yarın da bir seminer için işe gideceğim. Boş kalan vakitlerimde bol bol kitap okumak istesem de itiraf etmeliyim ki uykuya yenik düşüyorum =) O yüzden hala aynı kitabı okumaktayım ama kitap süper gidiyor onu söylemem gerek =) 

İstanbul'da fuara gidenleri epey kıskanıyorum =) Ben de gitmeyi düşündüm ama aşırı yorucu olacağından vazgeçtim, malum epey uzak bir yerde fuar alanı. Bursa'daki Tüyap Kitap Fuarı da epey renkli olduğundan o döneme saklıyorum şimdilik heyecanımı ;) Yalnız bazı yayınevleri fuara özel kitapları erken getirmişler, işte onları kıskanmaktan kendimi alamıyorum--özellikle İthaki Yayınları'nın yeni kitaplarında çok fena gözüm kaldı.
Bu hafta sonu dediğim gibi işe de gideceğimden pek bir plan yaptığım söylenemez ama sizin var mı planlarınız, ya da fuara gittiniz mi, neler aldınız, neler düşünüyorsunuz merakla bekliyorum yorumlarınızı;))

3 Kasım 2013 Pazar

Diziler

Buradaki diziler "yabancı diziler" öncelikle bunu belirtmekte fayda var. Yabancı diziler her zaman hayatımın önemli bir parçası oldu, ne kadar geriye gidebilirim bilmiyorum; Alf, Cosby ailesi hatta Yalan Rüzgârı ve benzersiz Brezilya dizileri (Maria gibi) ile büyüdüm diyebilirim; yani 83 doğmlu birisinin izlediği birçok ünlü yabancı diziyi izlemişimdir.

 Ama işin en güzel yanı ilk gençlik yıllarında tanıştığım diziler tabii ki; o zamanlar Cnbc-e henüz Kanal e olarak anılıyordu ve birçok güzel diziyi sansürsüz, orjinal haliyle cesur bir şekilde verebiliyordu =) Hatta The X-Files o zamanlarda TGRT'deydi de sonradan Cnbc-e vermişti diye hatırlıyorum. Tam anlamıyla ilk gençlik yıllarım Cnbc-e dizileriyle geçti diyebilirim; fanı olduğum ve unutamadığım onca güzel dizi var. Ne yazık ki zaman ilerledikçe insanlar farklı alışkanlıklar ediniyor; bir zamanlar sansürsüz ve rahat bir şekilde keyifle dizi veya filmleri tvden izlerken bir bakıyorsunuz, sansürler, yasaklar insanların bu keyifli ve zararsız alışkanlıkları üzerinde de olumsuz etkilerde bulunuyor. Yasaklamaların ve sansürlemelerin büyük bir etkisi tv dünyasından yine büyük bir kitleyi uzaklaştırdı. Bir diğer neden de tabii ki daha kolay, hızlı ve etkili internete ulaşım yöntemleri; bu sayede çeşitli şekillerde istediğiniz dizi ya da filme ulaşabiliyorsunuz.

Alışkanlıkları değiştirmek kimi zaman keyifli, kimi zaman zorlayıcı olabiliyor. İşin özgürlüklerin kısıtlanmasıyla farklı bir yönde özgürlüklerin gelişmesi tarafı ayrı bir tartışma konusu tabii; ben bu konuya en azından şimdilik deyinmeyeceğim ki bu yazıyı yazma amacım da bu değildi zaten ama ne düşündüğümü az çok tahmin etmişsinizdir diye düşünüyorum;)

Benim dizi izleme alışkanlıklarım da hem bu anlattığım etmenlerin etkisiyle hem de iş hayatına atılmaya başladığım ve bu yönde çok çalışmanın getirileriyle epey değişti. Bir dönem yalnızca bir- iki diziyi bile zor takip eder oldum, ama bir taraftan da biraz seçici olmaya başladım. Bu geçtiğimiz yaz uzun seneler sonra ilk kez 1 aya yakın bir tatil dönemim oldu ve genellikle evde geçirdiğim için istediğim birkaç diziyi izlemeyi başardım ki en önemlisi blogumda yeni bölüm sayacını da gördüğünüz Doctor Who =) oldu.

 Senelerce izlememiş olmanın resmen acısını çıkardım ve ben de herkes gibi 23 Kasım için sabırsızlanmaktayım şu anda :D Doctor Who'nun etkisiyle, dizinin bir yan dizisi diyebileceğim Torchwood'a başladım ki inanılmaz keyifli bir dizi ancak araya başka şeyler de girdiğinden biraz ağır ilerliyorum ;))

 Geçen sene sanırım tek takip ettiğim dizi Once Upon a Time oldu; farklı ve benim sevdiğim türde bir dizi olduğu için izlemekten epey keyif aldım. İkinci sezon başladı ancak henüz bir bölüm izledim, ona da devam edeceğim tabii ki;) Bu dizinin popüleritesi yeni bir yan diziyi doğurdu; Once Upon a Time in Wonderland. Alice'i çok sevmeme rağmen ön yargılıyım bu diziye karşı, iki kurgu aynı anda"çok iyi" devam edebilir mi? Bilemiyorum, ama bir ara şans vermek gerek.

 Sonrasında yaklaşık bir ay önce New Girl'e başladım; Zooey Deschanel'e bayılırım ama bu diziyi neden zamanında izlemedim bilmiyorum, tanrım inanılmaz komik, eğlenceli ve şahane... bir dizi :D Uzun zamandır en keyif aldığım komedi bu oldu diyebilirim rahatlıkla, onda da yeni bölümü beklemekteyim;)

 Geçen hafta Dracula başladı ki hem isminden hem vampirlere bayıldığımdan hem de Dracula rolüne J. Rhys Meyers'i çok yakıştırdığımdan  diziye başladım ve bugün 2. bölümü izledim. Şimdilik fena değil ama çok çok iyi bir dizi olduğunu da düşünmüyorum, zaman gösterecek, umarım mahvetmezler diziyi.

 Son olarak bu hafta sonu Witches of East End'e başladım; bu bir kitap uyarlaması ve gençlik dizisi kıvamında diyebilirim."Cadı"ları sevdiğimden ve zaten fantastik türe bayıldığımdan ilk 3 bölümü izledim, keyifli bir dizi şimdilik devam etmeyi düşünüyorum.

Bunlar dışında izlemek istediğim diziler var mı, ah elbette var,yeni, eski..:D Ama uzun zaman sonra bu kadarına bile vakit ayırabildiğime şaşarken bilemiyorum izlemek istediğim diğerlerine yetişebilir miyim =) Yine de kitap okumanın yanı sıra en sevdiğim diğer şeyin bu dizileri izlemek olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ara ara eskilerden ve yenilerden de bahsedeceğim ama tahmin edersiniz ki kitaplarda sevdiğim türler, burada da kendini gösteriyor genellikle;)

*Resimler google arama sonuçlarından alınmıştır.