27 Temmuz 2016 Çarşamba

Kalemlik.com Kırtasiye Alışverişim


Bayram öncesinde kalemlik.com'dan güzel bir kırtasiye alışverişi yaptım. Haliyle tatile denk getirdiğim için bayramın geçmesini beklemek zorunda kaldım ama bayram sonrası gayet hızlı bir şekilde paketim elime ulaştı.




Kırtasiye sitelerinde çeşitliliği seviyorum, kalemlik.com'da da tam istediğim gibi çeşit çeşit, oldukça güzel ürünler var. Bunları aldığım gün saatlerce siteden çıkamadım doğrusu =) Ben uzun zamandır almak istediğim birkaç ürünü aldım kendime. Ürünler gayet güzel paketlenmiş bir şekilde ulaştı elime ki çok önem verdiğim bir durum bu. 


Leuchtturm1917 defterlerden uzun zamandır almak istiyordum; bu 90x150 mm boyutlarındaki kareli beyaz defteri almayı epeydir istediğim için onu seçtim. Yine uzun zamandır almak istediğim Lamy dolma kalemlerden kendime beyaz olanı seçtim ve sonunda ilk Lamy'mi almış oldum =) Aslında hep ilk olarak pembe alırım diyordum ama nedense beyaza taktım son zamanlarda. Bir de Lamy Vista almayı çok istiyorum, artık o da ilerki günlerde ;) Son olarak bir de Stabilo pointball ekledim sepete, normalde keçe uçlu Stabiloları her zaman kullanıyorum ama pointball hiç denememiştim, gayet de güzelmiş, pek sevdim.


Kalemlik.com'dan yaptığım alışverişten açıkçası çok memnun kaldım. İnternetten aldığım ürünlerde uzun süre beklemeyi sevmiyorum ve açıkçası ürünlerinde iyi paketlenmiş, sağ salim ele geçmesini istiyorum, bu açıdan beni memnun eden güzel bir site oldu kalemlik.com. Şimdi keyifle yeni cicileri kullanma zamanı =)




19 Temmuz 2016 Salı

Nerelerdeyim?

Merhaba,

Geçen ay, ayın 18'inde anne oldum =)

Bu sene türlü sıkıntılar yaşadığımı bu sıkıntılar dolayısıyla pek okuyup, buralara da yazamadığımı önceki yazılarımda hep yazmıştım. Nedenini o zaman paylaşmamıştım ama bildiğiniz hamileliğin getirdiği türden sıkıntılardı bunlar =) Alınan kilolar, halsizlik kimi zaman ağrılar hep hamilelikte olan normal şeylerdi ama bir yandan çalışınca bütün boş vaktimi sadece ayaklarımı uzatip dinlenerek geçirebildim. Ellerimdeki uyuşmalar ve bu türden sıkıntılar da inanın elime kitap alıp okumayı çoğu zaman güçleştirdi. Yine de bunlardan şikayet edermişim gibi gözükmesin, heralde hayatımın en eşsiz dönemlerinden biri olacak; yalnızca neden blogu boşladığım, neden okuyup, yazamadığım kısmına artık bir açıklık getirmiş olayım =)

Fotoğraftan da gördüğünüz üzere artık kitaplığımıza farklı kitaplar da bol bol girecek =)

Peki şimdi vaktim var mı, tabii ki hayır =D İnsanların lohusalıkla, yenidoğan bebekle ilgilenmekle ilgili söylediklerini bir yere kadar biliyorsunuz ama yaşamak bambaşkaymış, gerçekten çok güzel ama çok zor, yorucu bir süreç. Bir günde pek az vakit kendime ayırabiliyorum ve uykusuzlukla ilgili söylenenler evet bahsedildiği kadar varmış =)) O nedenle vaktim oldukça buralarda olmaya devam edeceğim ;)

Not: Malumunuz ülkemizde sıkıntılı olaylar yaşanıyor, buradan artık bir anne de olarak evlatlarımız için de hepimiz içinde sıkıntıların yok olduğu mutlu ve sağlıklı yarınlar diliyorum, umuyorum...

Sevgiler,


8 Haziran 2016 Çarşamba

Online Moleskine Store'dan ilk Alışverişim


Merhaba,

Bu epeydir bekleyen bir yazı aslında, bir türlü paylaşmaya fırsat bulamadım. Geçtiğimiz aylarda Moleskine Online Store'dan alışveriş yapma fırsatı buldum. Moleskine'den arada free shipping mailleri alıyordum ve bir değerlendireyim istedim. Ne zamandır gözüm olan farklı bir seriden 2 set defter aldım.


Bu setlerin özelliği çeşitli illüstratörlerin çizimleriyle renklendirilmiş kapaklara sahip olmaları. Her biri farklı bir illüstratör tarafından tasarlanmış. Ben fotoğrafta gördüğünüz 2 seti seçtim. Biri kareli, bir diğeri de çizgili olsun istedim.


Alırken sanırım boyutuna dikkat etmemişim, paket elime ulaşınca hem büyük hem de ağır gelince şaşırdım. Tam olarak anlaşılsın diye bir kurşun kalem koydum yanlarına, böyle harita metod defteri gibi kocamanlar =D Açıkçası çok sevindim, çok da beğendim bu açıdan.



Özellikle bu tasarımı çok beğendim. Bu arada normal Moleskine defterlerden farklı olarak bunlar bildiğimiz karton kapak. 


İç kapakta hem illüstratör hakkında, hem cover art koleksiyonu hakkında bilgi ediniyorsunuz ve yine bana sürpriz olan bir bilgi daha mevcut. Bu defterler ile aynı zamanda kar amacı gütmeyen bir yardım kuruluşuna ki bu da sanatçı tarafından seçilmiş, yardımda bulunmuş oluyorsunuz. Bu defterlerin fiyatları oldukça uygundu ve bu açıdan da minicik bir yardım bile olsa bunu yapmış olmak mutlu etti beni =)





Her bir sette 2 defter var, farklı kapaklara sahip renk açısından.


Gördüğünüz gibi 2. defter setim de çizgili.

Normalde çok kısa bir sürede gönderim yapıyorlar ama benim aldığım dönem bir tatile denk gelmişti, arada hatırlatmam gerekti ki hatırlattıktan sonra paket hemen elime geçti. Çok büyük bir alışveriş yapmazsam free shipping dönemlerinde kesinlikle alışveriş yapmayı tercih edebilirim, gayet memnun kaldım.

Moleskine defterlerin hikayesini, kalitesini seviyorum. Genellikle arşivlik olabilecek nitelikte değerlendirmeye çalışıyorum, tam böyle yıllarca saklayabileceğim defterler.

Benzer nitelikte belki aynı kalitede olmasalarda çok uygun fiyatlara Türkiye'de satın alabileceğiniz defterler mevcut. Keskin Color Pronot ve Soft Cover lastikli defterler ve Umur Mynote Case lastikli defterler favorim olsa da 2 markanın defterlerini de şu an bulmak çok zor. İnternette bulamadığım gibi büyük kırtasiyelerde de pek denk gelmiyorum, belki yaz dönemi olduğu için yeni sezonu bekliyorlar ama 2 markanın da bu defterleri gayet hoş.

Sevgiler.


7 Haziran 2016 Salı

Haziran Ayı Dergileri



Dergi okumayı pek severim. Çocukken, genç kızlık döneminde... babam hep güzel, ilginç dergiler alırdı. Sonraları ben de çeşit çeşit dergi almışımdır; yani kısacası internetin olmadığı gençlik döneminde en eğlenceli okumaların bir parçasıydı dergiler benim için.

Şimdilerde çok sık ve düzenli olmasa da yine ara ara bazı dergileri takip ediyorum. Benim unutulmazlarım arasında CNBC-e Dergi, Karakalem ve Bant gibi gelmiş geçmiş şahane dergiler var. Şu sıralarda SabitFikir'i çok seviyorum. Kitap dergisi olarak bir diğer sevdiğim dergi de Tempo'nun ince ama dolu Kitap eki =)

Dün markete gittiğimde Tempo'nun yeni sayısını görünce almak istedim çünkü bayadır almıyordum ve ilgimi çeken konular vardı. Sonra biraz daha bakınınca, fotoğrafta görmüş olduğunuz Yeni Fikirler: Süper Kahramanlar Özel Sayı'ya denk geldim.



Yeni Fikirler Yayıncılık daha önce dikkatimi çekmemiş, farklı tarzda bir dergi. 4 sayısı çıkmış, her sayıda bambaşka bir konuyu irdeleyen, yıllarca saklayabileceğiniz tarzda bilgi dolu bir dergi. Mesela daha önce BMW Hakkında Her Şey, Raw Hakkında Her Şey, Kahve Hakkında Her Şey gibi sayılar çıkarmış. Kahve bağımlısı olmasam da o sayıyı da okumak isterdim, çok ilginç gözüküyor =) Ama tabi bana daha çok hitap eden ve derginin dikkatimi çekmesini sağlayan sayı ise Süper Kahramanlar Özel Sayısı oldu. Henüz sadece karıştırdım ama keyifle okuyacağıma eminim =) 



Bu da Tempo'nun bu ayki Kitap eki. Tempo kültür, sanat üzerine çok güzel bir dergi, severek okuyorum ama kitap ekini ayrı çıkarıyor olmaları çok hoşuma gidiyor.


Artık internete çok kolay erişim sağlıyor olmamız ve istediğimiz hemen her bilgiye kısa yoldan ulaşabilecek olmamız güzel olsa da dergileri elimize alıp şöyle bir karıştırmak, kuşe kağıdın kokusunu almak ve o ay boyunca ya da daha uzun bir süre elimizin altında tutmak da ayrı bir keyif doğrusu.

Ama tabii ben de dijital dergiler de okuyorum; o da bir başka yazının konusu olsun ;)

Sevgiler,


3 Haziran 2016 Cuma

Hafta Sonu Okuması


Merhaba,

Bir süredir okuduğum kitaplar elimde sürünmeye başlayınca bugün ne zamandır kitaplığımda gözüme takılan bir kitaba başlayayım ve bu hafta sonu okumam olsun istedim. Hem ince bir kitap hem de sürükleyici bir roman olacağını düşündüğüm bir Stephen King kitabı olduğu için Tom Gordon'a Aşık Olan Kız'ı seçtim.



Bu sabah ilk bölümünü bitirdim ve ikinci bölüme başladım. Başrolde küçük bir kız çocuğu var, anne babası boşanmış ve 3 kardeşler; bu boşanmanın özellikle abisi üzerindeki etkisinden bahsederek kendi çektiği sıkıntıyı gösteriyor. Hikaye şimdilik ilginç bir şekilde ilerliyor, küçük kızın başına neler gelecek çok merak ediyorum.



Stephen King çok iyi bir yazar, ben korku türünü pek okuyamıyorum açıkçası =) ama Stephen King'i en çok Yazma Sanatı kitabı sayesinde çok çok sevdim. Yazar olmak isteyenler, ya da bu konuyla ilgili bir yazarın düşüncelerini, hayatında bu zamana kadar neler yaptığını merak edenler kesinlikle okuyabilir Yazma Sanatı'nı, ben çok sevmiştim. Amcam sıkı bir Stephen King okuyucusudur, bu kitap da ondan bana hediye, onun zevklerine zaten çok güveniyorum o yüzden bu kitap için çok heyecanlıyım diyebilirim =)


Siz bu hafta sonu neler okumayı planlıyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum =)

Herkese mutlu bir hafta sonu dilerim.



29 Mayıs 2016 Pazar

Masamda Ne Var?


Bu pazar masamda;

• Yeni cep boy sarı Moleskine'im ( kendisiyle aşk yaşıyorum diyebilirim, yakında hakkında bir yazı yazacağım =) )

• Instagram'da sürekli nereden aldın =) diye sorulan, Koton marka çantam. Bu çanta cüzdan ya da makyaj çantası gibi kullanılabilir, ben genellikle kırtasiye malzemelerimi taşıyorum çantamda. Bir de geçen sene almış olmama rağmen geçenlerde bir Koton'da yine gördüm ;)

• Moleskine mekanik kalemim; çok kullanışlı ve rahat bir yazımı var. Moleskine defterlerin kapaklarına tutturulabiliyor oluşu da çok güzel.

• Uniball Signo Orange - Angelic Colour serisinden pastel turuncu kalemim.

• Ve Ikea marka sarı post-it var.

Herkese mutlu bir pazar ve yeni bir hafta dilerim şimdiden!


27 Mayıs 2016 Cuma

Tam Bir Ay Sonra Yeni Yazı



Merhaba,

Tam bir ay önce en son yazımı yazmışım bloga (!) Bugün yeni yazı yazmak için bilgisayar başına oturduğumda bunun farkında değildim, şimdi bir baktım koskoca bir ay geçmiş. Neyse ki Mayıs ayı bitmeden yeni yazı yazabiliyorum =)



Bu sene blog güncellemedeki sıkıntımın en önemli nedeni sağlık durumlarım, endişelenecek birşey yok ama beni alıkoyuyor diyelim ;) Bahanelerden hoşlanmıyorum ama nedeni bir kez daha yazdığıma göre blogu bırakmadığımı, hatta şu an için asla bırakmayı düşünmediğimi merak edenler olduysa yazayım istedim. Blogum benim için çok şey ifade ediyor. Instagram'da daha aktifim pek tabii, fotoğraf paylaşmak çok rahat ama "Insta Blogger" değilim; orada benim hoşuma giden blog içeriğime uyan sevdiğim şeyleri paylaşıyorum, pek de keyifli oluyor ama asıl içerik her zaman burada olsun istiyorum. Yani kitap yorumlarım, çok sevdiğim kırtasiye ürün yazılarım gibi ;) O nedenle blogumu bırakmam =))

Çok sevdiğim bloggerlar yazmayı bırakıp sessizce uzaklaşınca ben çok üzülüyorum =( Blog kültürünü seviyorum. Pek tabii "gerçek hayat" pek zor, türlü türlü sıkıntılar var, mecburiyetler var... yeter ki herkes iyi olsun. Ben de merak edenler olduysa diye bir ses edeyim dedim ^o^


Sonuç olarak, biriken de bir sürü yazım var =)) Elimden geldiğince daha güncel tutmaya çalışacağım blogumu ;)

Tabii blog dışında dediğim gibi en aktif olduğum yer Instagram hesabım; takip etmek isteyenler için "renklikitap" olarak aratabilirsiniz.

Herkese mutlu bir hafta sonu dilerim!


27 Nisan 2016 Çarşamba

Doktor Moreau'nun Adası - H. G. Wells


Geçen yaz daha önce de birkaç defa blogda belirttiğim üzere Orphan Black'i izlemeye başladım. Şu zamana kadar bir çok başarılı bilim-kurgu dizisi izledim ve Orphan Black'in de onlarla aynı listede hem de en üst sıralarda yer alması gerektiğini gördüm. Bir solukta 3 sezonu bitirdikten sonra aylarca Nisan'ı bekledim ve çok şükür dizi 4. sezonuna başladı. Ben de dizi başlamadan dizide önemli bir yere sahip olan Doktor Moreau'nun adasını okuyup bitirdim, çok mutluyum.


H. G. Wells'in daha önce Zaman Makinesi'ni üniversitede okumuştuk, çok da severek okuyup, incelemiştim. Sonrasında pek tabii yine yapıtlarını okumak istediğim yazarlardan biriydi ama ancak bu dönemde tekrar bir kitabını elime alabildim. Wells gerçekçi bir dille anlatıyor hikayeyi, bu da adeta bir film izliyormuşcasına kurguyu zihninizde canlandırıyor ve kendinizi olaylara kaptırıyorsunuz. Bir bilim adamı, gizemli bir ada, o adadaki gizemli olaylar tesadüfen olayların içinde kendini bulan biri tarafından anlatılıyor. Karakterlerin ve olayların gizemine kendinizi kaptırınca gerilimli, bol soru işaretli ve merak uyandıran olayların içinde kendinizi buluyor ve heyecanla okuyorsunuz kitabı.


Benim için enfes bir okuma oldu diyebilirim Doktor Moreau'nun Adası. Hem böyle iyi yazılmış bir bilim kurgu hikayesi okumayı özlediğimden, hem de detaylarıyla ve eleştirel yaklaşımıyla başarılı bir yapıt olduğunu düşündüğümden bana altını bol bol çizdirip, not aldırmış olması beni mutlu etti.

Orphan Black'te bize sunulan kurgu da benzer görüşlere sahip olduğundan, kurgu ayrı bir hoşuma gitti diyebilirim.

Kitabı daha önce diziyi izlerken arayıp bulamamıştım, sonra İthaki yeniden bir basım yaptığında da Bursa'da bulamamam ilginç olmuştu. En sonunda bir D&R alışverişimde alabildim bu basımı. Bu basımın en hoşuma giden yanı Margaret Atwood'un hikayeyi analiz ettiği yazının da sunum olarak kitabın içinde yer alıyor oluşuydu. Her ne kadar "sunum" olsa da bolca hikaye hakkında detaylı bilgi içerdiğiden ben kitabı okuduktan sonra bu yazıyı okumayı tercih ettim. Genelde yabancı ya da ülkemizdeki yayınevleri hep ön sayfalara basıyorlar bu tip analizleri ama sonlarda olsa şahsen benim daha hoşuma giderdi =)

Kısacası bilim kurgu severlere okumalarını tavsiye edebileceğim oldukça güzel bir hikaye Doktor Moreau'nun Adası. Aslında ben biraz okurken William Golding'in Sineklerin Tanrısı isimli romanına da benzettim ;)



26 Nisan 2016 Salı

Kırtasiye: Aliexpress Alışverişim


Bu sabah işe gelir gelmez iki küçük paket elime tutuşturulunca pek mutlu oldum =) Yaklaşık 2 ay önce yaptığım Aliexpress alışverişimden umudumu kesmiştim ki sonunda aldıklarıma kavuştum.



Bu iki ürünü aynı satıcıdan aldım. O kadar fazla sevimli dolma kalem çeşidi var ki dayanamayıp attım en sonunda sepete. Little Twin Stars karakterlerini çok seviyorum ve dolma kalemi gelir gelmez hemen denedim, beklediğimden de iyi çıkması beni memnun etti. Kurşun kalem kapaklarını çocukken ilkokulda kullanırdık, sevgili Serrose'de hep görüyordum ve onun kullanım şekli çok hoşuma gidiyordu, bunları da görünce attım sepete.


Ürünleri aldığım adresler şöyle:




Aldığım diğer dolma kalem ise tamamen yine sevimli tipinden ve renginden ötürü bu model oldu. Bunu da hemen denedim ve yine tahminimden de iyi yazdığını gördüm ve mutlu oldum =) Yanındaki ince uzun kalemin ise bir tarafı dolma kalem mürekkebini çok başarılı bir şekilde siliyor =) 



Kısacası aldıklarımdan memnun kaldım, ürünler oldukça güzel ancak bir tek 2 ay gibi bir sürede gelmiş olmaları can sıkıcı. Bazen 15-20 günde gelen ürünler oluyor bazen de böyle çok geç geliyor Aliexpress'ten aldıklarım. Ben çok beklemeyi sevmediğimden normalde yurtiçinde bile online alışverişi pek sevmiyorum ama bunlar hiç gelmemesindense elime geçtiği için mutluyum pek tabii =) 

Artık uzun bir süre Aliexpress'ten birşey almak istemiyorum, beklemek yoruyor beni =) Ama aldıklarımdan memnun kalmış olmak mutlu edici ;)


25 Nisan 2016 Pazartesi

Büyünün Rengi (Diskdünya #1) - Terry Pratchett


Uzun zamandır başlamak istediğim bir seriydi Diskdünya. Terry Pratchett'la tanışmam Neil Gaiman'la birlikte yazdıkları Kıyamet Gösterisi kitabıyla olmuştu. O kitaba bayılmıştım ve Neil Gaiman'la ortaya çıkardıkları bol esprili, eğlenceli yapıt Terry Pratchett'ı da sevmeme ve diğer yapıtlarını merak etmeme neden olmuştu.

Geçtiğimiz aylarda D&R ve Enpara ortak kampanyası sayesinde pek güzel bir indirim yakalamıştım ve sonunda Büyünün Rengi ile Diskdünya serisine de başlama kararı aldım. Seri çok uzun bir seri olduğundan devam kitaplarından hiçbirini almadım, önce ilk kitabı okuyup devam edip etmeyeceğime karar vermek istedim.



Sonunda Mart ayında başlayıp bitirdim  kitabı ama epey uzun sürede okudum bu incecik kitabı. Tam beklediğim gibi oldukça eğlenceli, esprili bir fantastik hikayeydi Büyünün Rengi. Terry Pratchett'ın gerçekten çok eğlenceli ve zekice yazılmış esprilerle zenginleştirilmiş bir dili var, okurken keyif almamak mümkün değil. Peki neden uzun sürede okudum?

Kişisel nedenleri geçip kitapla ilgili olanlardan bahsedecek olursak, öncelikle Terry Pratchett okuduğum en zengin dile sahip yazarlardan biri. Oldukça yaratıcı, dönüp dolaşıp aynı şeyi söylemeyen, dolu dolu yazan müthiş bi kelime haznesine sahip bir yazar. Kesinlikle kafayı vererek okumanız lazım. Bu beni gerçekten çok etkiledi, yoğun bir zamanda kafamı toplayıp uzun bir süreçte okusam da inanılmaz bir keyif aldım okurken. Çok detaylı ve fantastik kurgunun özü geniş bir hayal dünyasına sahip bu hikaye sürükleyici ama bolca detaylar üzerinde düşündürücüydü. Zengin karakterlerine ve olay örgüsüne de bayıldım.

Kısacası kitap hakkındaki görüşüm, beklediğimden daha da dolu dolu bir hikayeyle karşılaştığım ve böylesine yetenekli ve zeki bir yazarın elinden çıkmış bir kurguyu okuduğum için benim için benzersiz bir okuma deneyimi oldu diyebilirim. Şu an için seriye ara veriyorum, çünkü elimde okumak istediğim sırada bekelyen çok fazla kitap var, biraz onları azaltıp yenileri almak lazım =) Ama Diskdünya evrenine adım attığım için çok mutluyum.



Kitap hakkında Türkçe bilgi için >> http://www.vikitap.com/kitap/Buyunun-Rengi-Diskdunya-Serisi-1-48842

Kitap hakkında İngilizce bilgi için >> https://www.goodreads.com/book/show/34497.The_Color_of_Magic