19.08.2011

Roger Ackroyd Cinayeti - Agatha Christie

Orijinal ismi: The Murder of Roger Ackroyd
Yazar: Agatha Christie
Çeviren: Gülden Şen
Yayınevi: Altın Kitaplar
Tür: Polisiye
Sayfa sayısı: 288

Tanıtım Yazısı: 
King’s Abbot Köyü’ndeki sakin yaşam bir anda altüst olur. Dul bir kadının şüpheli intiharı asılsız dedikodulara yol açar. Köy, ilk kocasını öldürdüğünü bilen biri tarafından kadına şantaj yapıldığı ve Roger Ackroyd’un onun gizli aşığı olduğu söylentileriyle çalkalanmaktadır. Fakat Ackroyd cinayete kurban gidince, tüm şüpheler ev halkının üstüne odaklanır. Kendini emekliye ayıran ve sebze yetiştirmek için King’s Abbot Köyü’ne yerleşen Hercule Poirot, istemeden de olsa cinayete el koyar. Şeytani bir zekaya sahip katili yakalamaya çalışır.


Kapak Tasarımı: Üzerine kan sıçramış bir malikane var kapağımızda, içine bütün gizemi barındıran bu malikane bize bir ev ve bu evin sakinlerinin bir cinayete karışacağını fısıldıyor. Hoş bir kapak tasarımı ben sevdim=)


Yorumum: Bittiğine üzüldüğüm romanlardan biri, oysa o kadar keyifli ve heyecanlıydı ki... Benim bu kitabı okumaya karar vermem Kitap Delisi Gizem sayesinde oldu, onun twitter'da heyecanla yazdığı iletiler beni öyle meraklandırdı ki hazır Agatha Christie'yi de özlemişken bu kitabı almalı dedim kendi kendime. İyiki de almışım, o kadar sevdim ki. Bu arada Kitap Delisi Gizem'in kitap hakkındaki yorumunu da "buradan" mutlaka okuyun!


Agatha Christie bir yine gizemli bir cinayet hikayesiyle karşı karşıya bırakırken Poirot bu sefer karşımıza emekli bir dedektif olarak çalışıyor, Poirot bu olaya nasıl dahil olacak, ona kim yardım edecek, olayı nasıl çözümleyecek, katil kim.. gibi sorularla zihniniz meşgul olurken yazarın akıcı dili ve çarpıcı olay örgüsü başınızı döndürüyor. Karakter çözümlemeleri ve mekan tasvirleri de bir o kadar merak uyandırıcı ve hikaye öyle bir şekilleniyor ki kitabı elinizden bırakmakta zorlanıyorsunuz. Agatha Christie gerçekten çok başarılı bir Polisiye Roman yazarı ama birçok kitabı olmasına rağmen her birinde okuyucuyu şaşırtabilmesi inanılmaz bir olay. Sanırım bu kitabın en şaşırtıcı tarafı katilin gerçekten tahmin edilebilinememesi. Okurken zihnimde sürekli olayları, ipuçlarını birleştirmeye çalıştım ama ne yaparsam yapayım istediğim sonucu elde edemedim ancak yazının sonuna geldiğinizde Agatha Christie'nin olayları nasıl bağladığına şahit olduğunuzda onu gerçekten bir kez daha takdir etmemek imkansızlaşıyor.


Gizemli polisiye hikayelerini seven herkesin okumadan geçmemesi gereken muhteşem bir kitap Roger Ackroyd Cinayeti.


Puanlama:









4 yorum:

  1. sonu tam bir ŞOK! değil mi ? :) beğenmene çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten de "ŞOK!" Çok teşekkür ederim bu kitabı okumama vesile olduğun için Gizem;)

    YanıtlaSil
  3. Christie'nin her kitabını çok sevsem de, bu kitabı her zaman ayrı tutarım. Hatta ilk defa Christie okuyacaklara bu kitabı önermem, beklentileri bu kitap seviyesinde olmasın diye :) Böyle bir sevgim var bu kitaba, nedense :)

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten sana katılmamak imkansız Ceren;)

    YanıtlaSil