28.11.2010

Görsel Kitap Tanıtımı: Book Trailer

Bir kitap tanıtım metodu olarak video kullanımı, günümüzde internet gibi yaygın görsel iletişim mekanında bir çok yayıncının, yazarın tercihi. Okuyucunun ilgisini çekmek ve kitap alımını sağlamak amacıyla yazıları görselleştirerek hazırlanan bu reklamlar aynen bir film tanıtım videosunda olduğu gibi heyecanla kitabın çıkış tarihini beklemenize neden oluyor. Ülkemizde ne yazık ki yaygın bir tanıtım metodu değil bu ancak, yurt dışında özellikle tercih sebebi. Kendi adıma bunun iyi bir reklam metodu olmakla birlikte kitap okumaya teşvik açısından da çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Umarım yazarlarımız ve yayın evlerimiz bu yönde atılımlar yaparlar.

Bu blogda çeşitli kitap trailerlarını izlemeniz mümkün >> http://www.book-trailers.net/

Aşağıya örnek olarak beğendiğim bir kitap trailerını koyuyorum:



Sizinde beğendiğiniz kitap trailerları varsa "yorum" yazmayı unutmayın;)


1 yorum:

  1. Kitap trailerları konusunda maalesef eksiğimiz var, okuru teşvik edici tanıtım videolarını ulusal kanallarda dönmesini umsam, çok mu polyannacılık olur acaba!

    Beğendiğim ve gördüğüm yerli tek tanıtım videosu Ahmet Ümit'in İstanbul Hatırası, aşağıda da linki mevcut
    http://www.dailymotion.com/video/xdgm3o_ystanbul-hatyrasy_creation

    YanıtlaSil