10.03.2018

Iron Man Düello - Eoin Colfer


Marvel Iron Man Düello sevdiğim bir yazar olan Eoin Colfer'ın elinden çıkmış. Çizgi roman okumayı seven biri olarak DC ve Marvel karakterlerinin bu yeni romanlarını epeydir merak ediyordum ve bir kitap alışverişi sırasında Iron Man'in bu yeni hikayesini dayanamayıp aldım.

Biliyorsunuz zaman zaman paylaşıyorum, çizgi roman okumayı seviyorum ama bu konuda da diğer türlerde olduğu gibi seçiciyim. Farklı türlerde, süper kahraman hikayesi olmayan çizgi romanları sıklıkla okuyorum--son yıllarda KaraKarga'nın çıkarmış olduğu çizgi romanlara mutlaka bakın, enfes kurgular, tek hikayeden oluşan muhteşem sanat eserleri var aralarında. Aslında bu ayın ilk okuduğum kitabı da bir çizgi roman oldu ama ona sonra değineceğim ;) Konumuza dönecek olursak süper kahramanlardan yalnızca sevdiklerimin seçtiğim hikayelerini okuyorum. Iron Man de Batman'den sonra en sevdiğim olabilir. İşte bu nedenle merak edip bu romanı aldım ve büyük bir heyecanla okumaya başladım.


Uzun sürede okumamdan mı-- yoğunluktan 2-3 sayfa okuyabildiğim zamanlar oldu, ya da hikayenin beklediğimden daha sakin ilerlemesinden mi bilemiyorum açıkçası yarısına geldikten sonra biraz zorlaya zorlaya bitirdim kitabı. Hikaye tipik bir Iron Man kurgusu, hem o açıdan hem de yazarın ustaca ördüğü olay örgüsünden ötürü severek okudum; yani sevmedim demiyorum ama bir şekilde sıkıldım. Bir de son yıllarda büyük bir yükselişte olan, ülkemizde yayınevlerinin artık inanılmaz fiyatlara bu türdeki kitaplarını sattığı (Pegasus Yayınları'nın eline kimse su dökemez sanırım, inanılmaz?!) genç yetişkin türünde bir kitap olması da beni hikayenin biraz sıkmasına neden olmuş olabilir. Burada yanlış anlaşılmasın, zaten önceki yazılarımdan bilenler bilir ben genç yetişkin türünü çok severim ama ciddi anlamda bu türde seçici olmak lazım; birbirini tekrar eden onlarca kitap var. Kısaca bu türün asıl hedef kitlesi bence daha çok sevebilir bu kitabı, ben de sevdim ama "olağanüstü, elimden bırakamadım" diyebileceğim türde değil.

Kitap Beta Kitap'tan çıkmış, yayınevinin şahane kitapları var bu arada mutlaka bakın derim.

Şimdi gelsin yeni kitap seçme heyecanı =D


1 yorum:

  1. kitabın kapağı çok hoşuma gitti, ironman roman olarak nasıl çok merak ettim Güngör'cüm ama dediğin gibi genç yetişkin türü çok bereketli olsa da seçici olmalı, hiç de yabana atılmayacak bir tür..

    YanıtlaSil