13.11.2016

Ekim 2016 Okuduklarım


Merhaba,

Kasım ayı gelmiş de geçiyor bile ama ben daha yeni Ekim ayında okuduklarımı yazabiliyorum =) Bol çizgi romanlı harika bir ay oldu Ekim benim için. Önceki ayın okuduklarım yazısını okuyanlar görmüştür o zaman da çok iyi çizgi romanlar okumuştum ama bu ay çok daha efsanevi oldu benim için =)

Okuduklarım hakkında tek tek blog yazısı yazmak çok isterdim -- belki vaktimin bol olduğu bir ara yazarım -- ancak şimdilik kısa notlar düşmekle yetineceğim. Bu arada okumayı planladıklarımdan çok daha farklı bir ay oldu benim için ;)



1. BATMAN: DARK VICTORY

İngilizce formatta tabletten okuduğum bir çizgi roman. Önceki ay 13 sayılık BATMAN: THE LONG HALLOWEEN'i okumuştum ve ne kadar harika olduğundan bahsedememiştim bile =) Bitince çok üzüldüm derken serinin bir 13 sayıyla BATMAN: DARK VICTORY ile devam ettiğini öğrenerek mutluluktan çıldırdım =D Tek kelimeyle enfes, eğer Batman'i seviyorsanız bence mutlaka bu hikayeleri okuyun.



2. CATWOMAN: WHEN IN ROME

Dark Victory de bitti ne yapacağım derken... =) Kedikadın son hikayede Roma'ya gidiyordu, orada neler yaşadığına dair kısa bir seri daha var. İşte o seriyi de okuyup, mutlu bir şekilde bu efsane seriyi noktaladım.



3. ADVENTURE TIME VOL.1

Dogan Egmont tarafından basılan Türkiye'de Cartoon Network'de gösterilen Adventure Time çizgi filminin çizgi romanının ilk sayısı -- ay ne uzun bir cümle! ENFES. Bu çizgi filmi izliyorsanız, kahkahalarla okuyacağınızı garanti ederim, ben bayıldım =D



4. CEDRIC #1

Alfa Yayınları Cedric'in çizgi romanını yayımlıyor, yanlış bilmiyorsam şu ana kadar ilk 3 sayısı çıktı ve çıkacak daha epey bir sayı var. Cedric seviyorsanız hiç düşünmeyin alın okuyun çünkü çok eğlenceli!



5. BATMAN: HAUNTED KNIGHT

The Long Halloween'i okumamla Batman serüvenim başlamış oldu, Instagram'dan beni takip edenler anlamışlardır, blog takipçilerim ilerleyen günlerde okuduklarımı görecekler. Batman sanırım en sevdiğim süper kahraman, The  Long Halloween de bunu pekiştirdi, şimdi tabletten ya da basılı Türkçe yayınlardan bol bol okumaya çalışıyorum. Haunted Knight da farklı kötü karakterler Batman'e musallat oluyor, gerçekle hayal dünyası karışıyor. Benim için önemli olan The Long Halloween'ın yazarına ait bir hikaye olmasıydı ama o kadar sevmedim açıkçası.



6. ARAKÇI

Karakarga Yayınları'nın çizgi romanlarını biliyor musunuz? Süper kahramanlı olmayan farklı hikayelerde yazılmış çizgi/grafik romanlara bayılıyorum zaten blogda da bol bol görmüşsünüzdür. Karakarga Yayınları da bu alanda enfes çizgi romanlar çıkarıyor ve Arakçı da onlardan bir tanesi. Hikayede kızın arakçı olması dışında =) yaşadıklarını kendimle özdeşleştirdim. Türkiye'de İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu olmak çok zor; bölümde okuduklarınız, yaşadıklarınız harika ama sonucunda mezun olunca bu alanda bir şeyler yapmak çok zor. Tabii sadece bu alanla ilgili değil, hikaye birçoğumuzun günümüz dünyasında yaşadıklarını güzel özetliyor.



7. BATMAN: THE DOOM THAT CAME TO GOTHAM

Yine bir Batman hikayesi, bu hikayenin çizgileri pek bir güzeldi ama özellikle kapağı.20'lerde geçen bir Batman hikayesi, Lovecraft'a göz kırpıyor; çok çok farklı bir hikaye ancak çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim.



8. BATMAN: ÖLÜMCÜL TASARIM

JBC Yayıncılık tarafından ülkemizde Türkçe olarak çıkan Batman hikayelerinden biri. Özellikle mimari çizimleri ve hikayesiyle epey övgü almış bir hikaye. Açıkçası mimariye olan ilgimden de ayrı bir hoşnut kaldım bu çizgi romandan diyebilirim, oldukça başarılı ve keyifli bir hikayeydi.



9. KARANLIK GÜZEL

Arkabahçe Yayınları'ndan çıkan bu çizgi romanın kapağında "çocuklar için değildir" uyarısı var. Kapağa ve içeriğindeki çizimler aldatıcı olabileceği için bu yönde çok anlamlı bir uyarı. Harika bir cildi olan bir çizgi roman, işin kalitesi gerçekten muhteşem. Ama içeriğe gelecek olursak o daha da bir harika; eğer Sineklerin Efendisi'ni okuduysanız benzer bir hissiyat yarattığını söyleyebilirim.



10. GHOST WORLD

Az kalsın unutuyordum aslında listenin başlarında okuduklarımdan biri. Kitabın arkasında yazdığı gibi,"Cloves gençlik öfkesinin gerçeklerini Salinger kadar kuvvetli ve özgün bir sesle anlatıyor". Yine bir Karakarga Yayınları çizgi romanı ;)

Ekim ayında okuduklarım bu kadar. Dediğim gibi vaktim olduğunda ayrı ayrı uzun uzun hakkında yorum yazmak istediklerim var, şimdilik bu kadarını buraya not düşmüş olayım. Epey verimli, bol keyifli bir aydı benim için, siz neler okudunuz ya da bu listeden sizin de okuduklarınız var mı yorumlarınızı bekliyorum.

Sevgiler,


6 yorum:

  1. Selam. Yazınızı okuyunca hayatım da hiç çizgi roman oku aldığım geldi. Hani derler ya lise yıllarındaçok okurdum diye...
    Ben o zamanlarda da okumayı sevmezdim, nedense hep karışık gelirdi bana...
    İyi geceler keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, eğer ilginiz varsa bir şans verin derim. Süper kahramanlı olanları sevmiyorsanız, tek ciltlik çok güzel hikayelere sahip çizgi romanları da deneyebilirsiniz :)

      Sil
    2. Aslında denemek te yarar var ama ne zaman olur bilmiyorum. 😊
      İyi haftalar.

      Sil
  2. Karanlık Güzel ilgimi çekti, kapak çok şirin içi nasıl acaba :)

    YanıtlaSil
  3. Düşününce bende çizgi roman okumak banada çok çekici gelmedi hiç... Oysa çok renkli çocuk kitaplarını okumayı seven biri olarak çizgi romanlara içim hiç ısınmadı. Sizde görünce acaba okusam mı diye düşündüm...
    http://mothers-dream.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin seveceği bir çizgi roman mutlaka vardır diye düşünüyorum :)

      Sil