26.08.2016

Kitaplığımdaki Okunmayı Bekleyen Kitaplar, Planlar


Günler epey yoğun geçiyor tahmin edeceğiniz üzere =D Değil bloga yazmak Instagram'a girip 2dk fotoğrafı zor paylaşıyorum =) Bugün biraz vakit bulmuşken bilgisayara fotoğrafları aktarayım demiştim, sonra kendimi burada buldum, şu sıra vaktim olduğunda yaptığım birşeyden bahsedeyim dedim.


Şu sıralar pek kitap okumaya vakit ayıramasam da aklımda sürekli kitaplarımla ilgili şeyler dönüyor; şunu okumuştum ne güzeldi, şunu yakında okurum.. vs. Dün akşamda hem biraz kalem defter elime alayım istedim, hem de kitaplığımla haşır neşir olmak bütün yorgunluğumu aldığı için, oturdum okunmayı bekleyen kitaplarımı listelemeye başladım. Şu an tam olarak bitiremesem de -- kitaplığım da biraz karışık olduğu için -- neredeyse 100'e yakın okunacak kitap varmış elimde =((

Bir dönem okuduğum, artık elimde durmasına gerek görmediğim kitapları sahaflara satıyordum ve bazen okumayı düşünmediğim kitapları da arkadaşlara hediye ediyordum, böylelikle yer açıldıkça kitap alıyordum. Birike birike bu hale gelmiş =( Okunmayı bekleyen kitaplarım çok güzel, eninde sonunda elbet alacağım kitaplar ama ben kitaplar bekledikçe onları ilk aldığımda yaşadığım heyecanı yitiriyorum ne yazık ki.


Tabii ki kişiden kişiye bu kitap alma yöntemi değişir, kimisi onlarca kitap almayı seviyordur, kimisi bir tane alır, okur, yenisini alır... Burada yalnızca kendi sevdiğim yöntemlerden bahsediyorum; eğer elimdekileri bitirmeyi başarabilirsem şunu yapmayı çok isterim;

  • Her ay o ay okumayı düşündüğüm kadar kitap almak,
  • Aldığım kitapları belirli bir tema altında toplamak olabilir.


Bu benim çok sevdiğim bir düşünce ve zamanında çok sevdiğim bir youtuber da böyle sistemli gidiyordu, bayılıyordum onun videolarına ama ne yazık ki devam etmiyor, nadiren video paylaşıyor artık. Eğer bakmak isterseniz videolarına >> https://www.youtube.com/user/thereadables/featured Eğer bu şekilde yapabilirsem düzenli blog yazıları da oluşturabilirim diye düşünüyorum. Sanırım biraz planlı ve düzenli yaşamı seviyorum ama bunu başarabilmek ayrı mesele =D

Kısacası eninde sonunda bunu başarabileceğime inanıyorum, olumlu düşünceyi her zaman severim. Biraz zamanı olsa da sonuçta başarmak önemli =) 

Siz de durumlar nasıl, bekleyen çok kitabınız var mı? 

Sevgiler,


9 yorum:

  1. Selam.:)
    Ee ne demişler istemek başarmanın yarısıdır.
    Olmaz mı sevgili Güngör. Bende kızımdan dolayı çok sık kitap okuyamıyorum ama hergün muhakkak okuyorum. Benim elimde bekleyen kitap sayısı yaklaşık bi 50 tane vardır. Her seferinde "elimdeki kitaplar bitsin de öyle alayım" desem de kendime... kendimi Kadıköy'e indiğimde Yapıkredi Yayınlarında ve muhakkak en az bir kitap almış olarak buluyorum. :))
    Şimdiden keyifli haftasonu diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Ben de elimden geldiğince bu aralar 1-2 sf da olsa okumaya çalışıyorum. Tabii kitapçılara girdim mi ben de zor tutuyorum kendimi :))

      Sil
  2. geçen gün ben de kitaplığımda okunmayı bekleyen kitapları saydım. 160 kitap olduğunu görünce şoke oldum. kitaplarımın bir kısmı bende, bir kısmı kardeşimde, bir kısmı da annemdeydi. ben de okuma hızımın üstünde kitap alınca kitaplar birikmiş. bu sene hepsini evimde toplayınca durumun vehametini fark ettim.

    her ay kitap alan ve onları okuyan insanlara hayranım. belli bir kategoride kitap alma fikri çok güzel. ben de uygulamak isterim ama önce elimdeki kitapları bitirmem lazım. o da birkaç seneyi bulacaktır.

    okuma planı yaptıkça blogunuza yazın lütfen. bize ilham verebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap almayacağım desem de insan kendine hakim olamıyor işte =) Aylık okuma planımı elimdeki kitaplarla da uygulamak istiyorum, birşeyler yaptıkça mutlaka paylaşırım burada da ;)

      Sil
  3. Bende geçenlerde başladığım ve bitiremediğim serileri listeledim hatta bloga yazı girdim kendime hedef belirledim yeni yıl gelmeden yarım kalmış serileri tamamlayabilmek.Bende hep senin gibi diyorum elimdekiler bitsin okuyacağım zaman yeni kitap alıcağım diye ama olmuyor kitap siteleri bir kampanya yaptı mı düzen bozuluyor düzenli gelirim de olmayınca kampanya bulunca atlıyorum :) Umarım ikimiz de hedeflerimizi gerçekleştirebiliriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap sitelerinin kampanyaları ve bedava kargo günleri de çok cazip oluyor =) Umarım gerçekleştiririz hedeflerimizi =)

      Sil
  4. Acaba bu tarz bir uygulamaya bende mi geçsem? Alışveriş listem de okunacaklar listem de aldı başını gidiyor. Belki bu bana da yardımcı olabilir. Harika bir yazı olmuş Güngör abla! 💙💚💛💜❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de yardımcı oluyor, hem keyifli ve motive edici bir uygulama ;) Teşekkür ederim! ;)

      Sil
  5. bekleyen çok kitabım var benim de ve gerçekten vakit yok :(

    YanıtlaSil