27.04.2016

Doktor Moreau'nun Adası - H. G. Wells


Geçen yaz daha önce de birkaç defa blogda belirttiğim üzere Orphan Black'i izlemeye başladım. Şu zamana kadar bir çok başarılı bilim-kurgu dizisi izledim ve Orphan Black'in de onlarla aynı listede hem de en üst sıralarda yer alması gerektiğini gördüm. Bir solukta 3 sezonu bitirdikten sonra aylarca Nisan'ı bekledim ve çok şükür dizi 4. sezonuna başladı. Ben de dizi başlamadan dizide önemli bir yere sahip olan Doktor Moreau'nun adasını okuyup bitirdim, çok mutluyum.


H. G. Wells'in daha önce Zaman Makinesi'ni üniversitede okumuştuk, çok da severek okuyup, incelemiştim. Sonrasında pek tabii yine yapıtlarını okumak istediğim yazarlardan biriydi ama ancak bu dönemde tekrar bir kitabını elime alabildim. Wells gerçekçi bir dille anlatıyor hikayeyi, bu da adeta bir film izliyormuşcasına kurguyu zihninizde canlandırıyor ve kendinizi olaylara kaptırıyorsunuz. Bir bilim adamı, gizemli bir ada, o adadaki gizemli olaylar tesadüfen olayların içinde kendini bulan biri tarafından anlatılıyor. Karakterlerin ve olayların gizemine kendinizi kaptırınca gerilimli, bol soru işaretli ve merak uyandıran olayların içinde kendinizi buluyor ve heyecanla okuyorsunuz kitabı.


Benim için enfes bir okuma oldu diyebilirim Doktor Moreau'nun Adası. Hem böyle iyi yazılmış bir bilim kurgu hikayesi okumayı özlediğimden, hem de detaylarıyla ve eleştirel yaklaşımıyla başarılı bir yapıt olduğunu düşündüğümden bana altını bol bol çizdirip, not aldırmış olması beni mutlu etti.

Orphan Black'te bize sunulan kurgu da benzer görüşlere sahip olduğundan, kurgu ayrı bir hoşuma gitti diyebilirim.

Kitabı daha önce diziyi izlerken arayıp bulamamıştım, sonra İthaki yeniden bir basım yaptığında da Bursa'da bulamamam ilginç olmuştu. En sonunda bir D&R alışverişimde alabildim bu basımı. Bu basımın en hoşuma giden yanı Margaret Atwood'un hikayeyi analiz ettiği yazının da sunum olarak kitabın içinde yer alıyor oluşuydu. Her ne kadar "sunum" olsa da bolca hikaye hakkında detaylı bilgi içerdiğiden ben kitabı okuduktan sonra bu yazıyı okumayı tercih ettim. Genelde yabancı ya da ülkemizdeki yayınevleri hep ön sayfalara basıyorlar bu tip analizleri ama sonlarda olsa şahsen benim daha hoşuma giderdi =)

Kısacası bilim kurgu severlere okumalarını tavsiye edebileceğim oldukça güzel bir hikaye Doktor Moreau'nun Adası. Aslında ben biraz okurken William Golding'in Sineklerin Tanrısı isimli romanına da benzettim ;)



4 yorum:

  1. Bu aralar güzel bir bilim kurgu kitabı arıyordum, tavsiyenizi not ettim :) Orphan Black izlemeyi de nedense es geçmiştim, en kısa zamanda başlıyacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Doktor Moreau'nun Adası, Dr. Jekyll ve Mr. Hyde ve Frankenstein. Üçünü de okuduğuma eminim, hatta birkaç kez okumuş olmam gerek ama üzerinden biraz zaman geçince okumadım gibi hissediyorum :).
    Üçünü de birbirine çok benzetiyorum, bir de üçüne de çok fazla gönderme yapılıyor. Kitapları okumadan göndermeler yüzünden hikayeyi zaten biliyordum, sanırım o yüzden okudum mu okumadım mı sürekli karışıyor kafamda :D.

    Ben de Orphan Black'e başlayacağım, sanırım diziye başlamadan bir kez okusam iyi olacak.
    Bir de fotoğraflar yine yine çok güzel :).

    YanıtlaSil