13.04.2015

The 100 - Kass Morgan


Kass Morgan'ın The 100 isimli serisinden uzun zaman önce haberdar olmuştum ama serinin ülkemizde yayımlanmaya başladığından haberim yoktu; sonra bir gün Go Kitap! sayesinde haberdar oldum ve nasıl mutlu oldum anlatamam! Go Kitap! son zamanlarda beğenerek takip ettiğim bir yayınevi; çıkardığı kitaplar özellikle genç yetişkin türünde olduğundan beni daha da mutlu ediyor, çünkü sabırsızlıkla beklediğimiz kitapları onların sayesnde elimize alıyoruz. Özellikle mıknatıslı kapakları bir muhteşem!

The 100 son dönemde epey bir popüler olan ve genç yetişkin kurgularında tercih edilen türlerden biri olan distopya türünde bir kitap. Ancak benzerlerinden oldukça farklı. Olay örgüsü, hikayenin işlenişi ve devamlı sizi zinde tutan bir heyecan bu kitabın en harika özellikleri. Genç karakterlerin tahmin edilebilirlikten uzak karakterleri ve deneyimleri Taht Oyunları serisine benzer bir şekilde onların dilinden bölüm bölüm farklı ağızlardan aktarılıyor. Bu tarz anlatımları çok seviyorum; hem okuyucuyu daha çok heyecanlandırıyor, hem de olaylara ve karakterlere daha bir derinlik kazandırıyor.

The 100'ı elimden bırakmadan okudum diyebilirim. Çok yoğun olduğum bir dönemde okumaya başlamıştım ona rağmen hiç olmadı bir bölüm bitiririm diyerek hep yanımda taşıdım =) Kurguyu çoksevdim; karakterleri ise kimi zaman sevdim kimi zaman da onlara sinirlendim ama hep şaşırarak, ağzım açık okudum diyebilirim =D



The 100 21. Gün yine Go Kitap'tan yakın bir zamanda çıktı ve benim de elimde mevcut. Bundan önce okuduğum kitabı yarım bırakmıştım onu bitirip 2. kitaba devam ederim dedim ama aklım nasıl kitapta kalıyor anlatamam. Bu arada bu serinin bir de epey popüler dizisi var, ben izlemedim -- önce kitapları okuamak istediğimden-- ama birçok kişiden aldığım yoruma göre başarılı ve güzel bir dizi olduğu söyleniyor ;)

Kısacası genç yetişkin distopya severlere tavsiyem olur ;)

Sevgiler.


6 yorum:

  1. Dizisine bayılıyoruum ya kesinlikle tavsiye ederim, acaba bu iki kitaptanmı oluşuyor tüm sezonlar yoksa devamı varrmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Homecoming isimli üçüncü bir kitap daha var; ama üçleme mi yoksa daha devamı olacak mı bilmiyorum ;)

      Sil
  2. Çok merak ettim diziyi biliyordum ama ben de önce kitabını okumak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah beğenirsin sen de sevgili thalassapolis :)

      Sil
  3. Dizi gerçekten güzel. İlk bir iki bölümünde oyunculukları beğenmedik, fazla ergen dizisi gibi olduğunu düşündük ama birkaç bölüm içinde çok güzel toparladı, oturaklı ve çok keyifli bir dizi haline geldi, zevkle izliyoruz öneririm.

    YanıtlaSil
  4. Dizi de kitap kadar güzel. Şahsen ben ilk diziye başlamış, kitapları öğrenince çevrilmesi için gün saymıştım. Ama kitap ve dizi arasında farklar da yok değil. Karakterler açısından dizide daha fazla kişi var, ama onlar diziye de can veriyorlar, ama ne yazık ki Luke ve Glass yok. Ama dizide Yerlilerin varlığından ilk günden haberdar oluyorlar, (trajeik bir kaza yzünden diyelim). Dizinin iyi yanı ise, Clarke'ın annesi yaşıyor, ama babasının ölüm nedeni kitaptakinden çok daha farklı, ve ele geçirdikleri ilk Yerli ise Sasha değil, ama yine de iyi bir karakter. Diziyi izlerseniz umarım seversiniz. :3

    YanıtlaSil