22.03.2013

Cozy Mystery

Şu sıralar çok şey okumak isteyip, hiçbir şey okuyamadığım bir dönemdeyim. Biraz sıkıntılı zamanlar da geçirdim, o nedenle okuma düzenim de bozuldu sanırım ondan da kaynaklanıyor bu kararsızlığım. Chick-lit okumayı pek sevdiğimi blogumu takip edenler biliyordur; eğlenceli, romantik, kahkaha attıran, elinizden bırakamayıp bir kerede bitirebileceğiniz okuması oldukça kolay sevimli romanlar bunlar. Ben de dönem dönem güzel chick-litleri okuyorum, bugün de biraz araştırayım bakalım yeni neler varmış diye goodreads'te gezinirken birden "cozy mystery" türüne denk geldim. Ne zamandır aklımdaydı şu türe de bir el atayım diyordum ama hep unutuyordum, şimdi denk gelince birkaç tane kendime seçeyim, deneyeyim bu türü dedim. Bu zaten yukarıda gördüğünüz kapaklardan da anlaşılacağı üzere gizemli hikayelerin eğlenceli chick-lit türüyle buluşmuş hali. Bir de böyle sevimli kapaklar yapıyorlar ya bayılıyorum =D Aslında kitapçılarda pek denk gelmedim, gerçi genelde farklı türlerde alışveriş yaptığım için algıda seçicilik kaynaklı bir denk gelmeme olabilir bu ama bu hafta sonu bir gidip bakacağım bakalım Türkçe'ye çevrilenler var mı?=) Şimdi internetten ebook formatında da almayı düşünüyorum biraz araştırayım.

Okunacaklar listesi uzadıkça uzuyoooorr... =)


2 yorum:

  1. Bir kitabı almamdaki en büyük etkenlerden biridir kapağı.O kadar renkli ve güzel olmalı ki görür görmez vurulmalıyım ve almalıyım onu-tabii konusu bana göreyse :) Şu "Cozy Mystery" yi biraz daha açar mısınız ? Biraz Fransız kaldım da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cozy Mystery dedektif hikayeleri gibi gizemli olayları içeriyor ama eğlenceli, sıcak romanlar yani Chick-lit denilen bayanlara özgü eğlenceli, okunması kolay roman türünün dedektif/gizem hikayeleriyle birleşmiş şekli ;)

      Sil