27.08.2011

Ailede Cinsel Eğitim - G. Bayrak, Ş. S. Başgül ve T. Gündüz

Yazar: G. Bayrak, Ş. S. Başgül ve T. Gündüz
Yayınevi: Timaş Yayınları
Tür: Aile Kitaplığı Dizisi
Sayfa sayısı: 286

Tanıtım Yazısı: 
Çocuklarımızın cinsel gelişimlerinin bilincinde miyiz?
Cinsellikle ilgili yeri ve zamanı belli olmayan sorularına ne kadar hazırlıklıyız?
Bu sorularla er ya da geç yüzleşeceğimizin farkında mıyız?
Anne baba olarak cinsellik ve cinsel gelişimle ilgili bilgilerimizden ne kadar eminiz?
Bilgilerimizden eminsek bunları çocuklarımıza aktarabiliyor muyuz?

Elinizdeki kitap, cinsel eğitimle ilgili akla gelebilecek her soruya farklı pencerelerden cevap verebilmesi için üç farklı uzman tarafından titizlikle hazırlandı. Birinci bölümde Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Gülhanım Bayrak, çocuklardaki ve ergenlerdeki cinsel gelişimi kendi uzmanlığının bakış açısıyla aktardı. İkinci bölümde Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Şaziye Senem Başgül yine çocuklardaki ve ergenlerdeki cinselliği ruhsal gelişimlerini göz önünde bulundurarak ele aldı. Dr. Başgül kendi bölümünde özel gereksinimli çocuklarda cinsellik ve eğitimi konusuna da yer verdi. Kitabımızın son bölümünde Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Turgay Gündüz dinlerin cinsellikle ilgili değerlendirmelerinden çocuk ve ergenlerin yaş gruplarına göre cinsel eğitimlerinde dikkat edilmesi gereken hususlardaki en ince detaylara kadar birçok konuyu, manevi hassasiyetlerimizin ışığında verilen tavsiyelerle birlikte sundu. Ve kitap, düşündüren çizimler, vurgulu çerçeveler ve konulara paralel hayat öyküleriyle zenginleşti.

“Ailede Cinsel Eğitim” çocuk ve ergen eğitiminde bu konuda kaynak kitap arayışında olan tüm anne babalar ve eğitimciler için vazgeçilmez bir rehber…

Kapak Tasarımı: Ailede Cinsel Eğitim çok sevimli bir kapak tasarımına sahip, Timaş yayınlarının Psikoloji ya da Aile Kitaplığı Dizileri'nin kapakları zaten çok güzel oluyor. Ben her zaman diyorum ya illüstrasyonları-çizimleri kapak tasarımlarında çok daha fazla seviyorum.

Yorumum: Cinsellik ne yazık ki her zaman tabu olarak kabul edilen bir konu, tabu olarak görüldüğü içinde çok konuşulmayan, tartışılmayan dolayısıyla fazla bilgi edinemediğimiz belki de eksik kaldığımız çok önemli bir konu. Halbuki hayatımız boyunca en iyi bilmemiz gereken konulardan biri bu olmalı, hem kendi sağlığımız hem de çocuklarımızın sağlıklı bireyler olması için.

Ben bu kitabı Timaş Yayınları'ndan istediğimiz zaman işte bunu düşündüm, bu kitabın ne kadar faydalı olabileceğine ve kütüphanemde mutlaka yer alması gerektiğine karar verdim. Elime aldığımda da çok kısa bir sürede okuyup bitirdim. Özellikle çocukları olanlar ya da çocuk sahibi olmak isteyenler için muhteşem bir referans kitabı ancak başta da dediğim gibi herhangi birinin de mutlaka kütüphanesinde bulundurması gereken bir yapıt.

Kitap baştan sonra çocukluk dönemleri, gençlik dönemleri gibi aklınıza gelecek her dönemde cinsellik konusunu irdeliyor özellikle ailelere bu konuda iyi bir referans oluyor. Kitabın dili sade ve herkesin anlayabileceği nitelikte.  Ailede Cinsel Eğitim mutlaka edinilmeli ve okunmalı.

Puanlama:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder