22.04.2011

Okumayı Düşündüklerim

Herkese merhaba!

Bir Cuma günü daha sizlerle okumayı düşündüğüm kitapları paylaşıyorum ve kitapların tanıtımlarını yapıyorum. Bu haftaki seçimlerim Altıkırkbeş Yayınları'ndan. Eğer siz daha önce bu kitaplardan herhangi birini okuduysanız yorum yapmadan gitmeyin!=)

Keyifli okumalar!
  
Otranto Şatosu - Horace Walpole

Tanıtım Yazısı



"Edebiyat tarihlerine ve tarihçilerine göre, Gotik akımın ilk yapıtı ve tatışılmaz klasiği Sir Horace Wapole'un Otranto Şatosu'dur."
- Giovanni Scognamillo

"Wapole'u izleyen yazarların bir kalıp haline sokacakları bu melodramatik kuruluş, ağır ve ağdalı temposuna, ortaçağ edebiyatından kalma tek boyutlu kahramanlarına rağmen, gerçekten çarpıcı ve etkin bir atmosfer yaratıyor." - H.P. Lovecraft-


Senaryo Yazarının Yol Haritası - Wendell Wellman

Tanıtım Yazısı: 

"Piyasaya çıkan yazım teknikleri kitaplarında bir patlama var. Dev isimli yazarlık guruları, dünyaca ünlü öğretim üyeleri ve en saygın sinema okullarımızın hocaları... Senaryolarımın orta yerinde neden parça parça olduğuna ilişkin bir yanıt bulma açlığıyla bu kitaplardan çoğunu okudum. Sorun şu ki hiçbirinden sorunlarımın teknik yanıtlarını alamıyordum. Böylece, başarılı filmleri tekrar tekrar izlemeye başladım.

Gitgide ayırdına vardım ki filmlerde belirli motifler ve sahneler belirli noktalarda ortaya çıkıyordu... Her filmde! Bir harita oluşturmaya böylece başladım.Bu kitap bilerek kısa ve piyasadaki kitapların çoğundan daha az entelektüel tutuldu. O kitaplardan kimileri müthiş, kimi hocalar müthiş. Eğer fırsatınız varsa onların öğrencisi olmanızı öneririm.

Elinizdeki kitabı ormanın içinde bir patika olarak, senaryo yazarının yol haritası olarak düşünün. Bu tek yol değil. Pek çok yol vardır. Ama bir gün yolunuzu kaybederseniz bu harita hayatınızı kurtarabilir..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder