5.02.2016

Cuma Günlüğü #1

Merhaba,

Yazı dizilerini çok seviyorum; uyması biraz sıkıntı olabiliyor kimi zaman ama elimden geldiğince Cuma günleri hafta sonuna hazırlık yazıları yazayım istedim =)

Ne Okuyorum?

Ejderha Mızrağı Destanı 3. Kitap bittikten sonra boşluğa düşmüş gibi oldum doğrusu =) Böyle çok severek okuduğum güzel kitaplar bitince ne yapsam, şimdi ne okusam sorunu oluşabiliyor bazen ben de. Elimde de okunacak onca kitap var halbuki =) Ama işte o anda heyecanla başlayacağım bir kitap bulamıyorum kimi zaman, ama kimi zaman da tam tersi olabiliyor tabii ;)


Sabah işe gitmek üzere hazırlanırken gözüme Logicomix ilişti. Şu sıralar daha çok fantastik kitap okumak istiyorum ama uzun zamandır elimde bulunan Logicomix'in sırası gelmiş sanırım =) Amcamın hediyesi olması da önemli benim için çünkü kendisi zevkine çok güvendiğim çok iyi bir okurdur ve bu kitabı seveceğimi daha okumadan biliyordum. Öyle de oldu, bir oturuşta ilk 100 sayfayı okudum. Nedense dışarıdaki yağmurlu havayla da çok uyuştu gibi geldi bana =)


Hikaye çok güzel ve çizimler de bir o kadar güzel olunca keyifli bir Cuma günü kitabı oldu benim için.


Bu kitabı okurken yanıma not defteri ve post it almak akıllıca oldu. Zaten okurken eksik etmem onları ama bu kitapta not alınacak çok şey varmış.

Ne İzliyorum?

Aslında izlediğim dizilerle ilgili başka yazılarım da olacak ama bu hafta ne izlediğimden kısaca bahsetmem gerek.


Aralık ayında ilk bölümü yayımlanan ve ikinci bölümü için yaklaşık 1 ay beklediğimiz The Magicians Lev Grossman'in dilimize Pegasus tarafından çevrilen Büyücüler isimli kitabından uyarlama bir dizi. Ben Grossman'ın bu kitabını/serisini okumayı istiyordum, olmadı sonra yeni dizilere bir bakayım neler varmış derken ilk bölümü izledim ve bayıldım! Kitabı okuyanlar ne demek istediğimi anlıyorlardır eminim, uyarlama nasıl olmuş bilemiyorum kitabı okumadığım için ama görsellik, hikaye, oyuncular çok başarılı The Magician'da. Öyle ki, ikinci bölümü beklemek çok zor oldu =D


Bu hafta sonu eğer yayımlandıysa 3. bölümü izlemeyi planlıyorum. Eğer fantastik kitapları/dizileri seviyorsanız tavsiye ederim ;)

Son olarak birkaç küçük not daha düşmek gerekirse:



  • Accessorize bu hafta %70 indirime girmiş, aldığım kırtasiye ürünleri pek güzel çıktı, beğenenler olmuştu bir bakın derim, haftaya devam ederse indirim ben de bir bakmak istiyorum ;)



  • Dün http://www.dr.com.tr/'den güzel bir alışveriş yaptım. İthaki Yayınları haftanın yayıneviymiş, almak istediklerim %35 indirime girmişti, sonra eşim Enpara'nın bir kampanyası olduğunu söyledi, 25TL indirim varmış ( siz bu ay ödeme yapıyorsunuz, 25TL bir dahaki ay hesabınıza yatıyor) böyle olunca 4 kitap epey uyguna geldi, şimdi heyecanla kitaplarımı bekliyorum =) 



Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum!


4 yorum:

  1. Merhaba
    Bende geçen hafta Logicomix'i okudum. Gerçekten güzel hazırlamışlar çizgiromanı. Hedeflediklerine de ulaşmışlar. Konu hakkında bilgilendirici bir çok konuşma mevcut. Bende notlar aldım ve mantık konusu ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, not almak benim için de epey keyifli oldu ve dediğiniz gibi mantık konusu benim de ilgimi çeken bir konu.

      Sil
  2. Ay ne güzel bir yazı olmuş!!
    Benim şu kitap okuyamama hastalığıma bu tip bir düzen iyi gelebilir sanırım :)

    Logicomix'i ben de sanal fuardan almıştım, Babil.com'da indirimdeydi. Hala duruyor tabi ki ama kitaplıktan bana göz kırpıp duruyor, çok merak ediyorum.

    Magician'ı da bu sıralar çok duyuyorum, bir bakıyım. Narcos çok tırt çıktı, Fargo'ya da başlayamadım, dizisiz kaldım aslında bu ara. X-Files'a sarmadan Magician'a bir baksam iyi olacak :).

    Ayrıca ah o Accessorize indirimi :) Son baktığımda pek bir şey kalmamıştı neyse ki :D
    D&R'dan da ne alacağıma hala karar veremedim :/

    YanıtlaSil
  3. The Magicians'ın kitabından haberim yoktu ama diziyi ben de beğendim. tanıtım çok güzel olmuş, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil