25.04.2015

Yetenek - Kristin Cashore (Yedi Krallık Üçlemesi #1)

Yetenek'i alalı ve okumaya başlayı epey uzun zaman oldu ve sonunda bitirebildim! "Sonunda" diyorum çünkü gerçekten kolay okunabilir bir roman olmasına karşın epey bir zaman aldı kitap.

Bu kitabı seçtiğimde konuyu çok seveceğime emindim ve öyle de oldu zaten. Hikayeyi, karakterleri çok sevdim. Katsa özellikle güçlü bir kişiliğe sahip kadın karakter olarak sunulmuş ama bence bu göze batacak kadar yoğun bir şekilde işlenmemiş; yani tam kararında. Po ise oldukça sevimli. Karakterlerin kendi kişiliklerini ve "yeteneklerini" keşfi anlatılıyor, serinin bu ilk kitabında ve gerçekten heyecanlı bir olay örgüsüyle.



Şimdi gelelim benim neden bu kadar zamanda okuduğuma. Kitabı ilk elime aldığımda o gün 50sf'yı soluksuz okumuştum, bu 200 sayfa olana kadar böyle devam etti; yani tahminen bir haftada kitap çok rahat biterdi. Çünkü hikayeyi sevmiştim, kolay okunur, sürükleyici bir dili vardı ancak ne zaman kitabın ortasına, yol hikayelerinin anlatıldığı kısımlara geldim işte o zaman kitap elimde sürünmeye başladı hatta blogumun sıkı takipçileri dikkat ettiyse arada bir de başka bir kitap (The 100) bitirdim =) Daha önce yol hikayeleri çok okudum, özellikle bunun gibi fantastik türdeki kitaplardan bahsediyorum; hatta Ejderha Mızrağı'ndaki yol hikayeleri efsanevi bana göre. Ancak çok fazla kendini tekrar eden ve gereksiz detaylarla 100 sayfa uzatılan kısımlar okuyucuyu yoran cinsten. Dediğim gibi hikaye gerçekten çok güzel, ancak karakter gelişimi adına uzatılan yol hikayesi ve kesinlikle ilgi çekicilikten uzak, yorucu anlatım (sadece bu kısımlarda) bu kitabın elimde sürünmesine neden oldu. (Goodreads'te bu nedenden ötürü 4/5 yıldız aldı).



Serinin ikinci kitabını bu kitabın başlarındayken kitap fuarı sırasında almıştım, pişman değilim bazı sıkıntılı kısımlara rağmen dediğim gibi sevdim hikayeyi ama yeni kitaba başlamak için biraz ara vereceğim ve başka şeyler okuyacağım.

Bu arada küçük bir eleştiri Pegasus Yayınları'na; bu kitap ciltli ve ciltli kitaplar ne yazık ki çok pahalı ülkemizde. Tamam bu durumda birşey yapamıyoruz ama madem bu kadar para veriyoruz biraz daha kaliteli baskıları hakkettiğimizi düşünüyorum; şu an kitabın üzerinde yazı kalmadı, altın varak baskılar ne yazık ki kalitesiz olmuş =/

Ve şimdi okunacak yeni kitabı seçme keyfini yaşamak üzere bir süre kitaplığımın önünde oyalanacağım ^o^

Sevgiler,


8 yorum:

  1. Sizin fotoğraflarınıza bayılıyorum Güngör Abla *.* Çok harikalar *.*

    YanıtlaSil
  2. Kitap, kırtasiye varmış diye duydum koştum geldim :) Çok severim...Ama bu kadar mı güzel fotoğraflanır ya. Blog konseptinize bayıldım. İzleyicinizim artık. KahveYanına gelirseniz çok sevinirim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum =)

      Sil
  3. Merak ettim bilgisayarınızın markası nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 11.6 Sony VAIO E Series 11 (White) olarak geçiyor markası ve modeli =)

      Sil