10.10.2014

Cadılar Bayramı / Halloween Kitap Tavsiyelerim ^o^


Cadılar Bayramı / Halloween yaklaşırken ben de bu özel gecede okuyabileceğiniz birakç kitap tavsiye edeyim dedim ^o^

Kitaplığıma şöyle bir baktığımda aslında tam bu temaya uygun epey bir kitap tavsiye edebileceğimi gördüm ki sürpriz olmadı =D Benim gibi fantastik türde okumayı seven herkesin kitaplığı benzer durumdadır eminim ;)


Bu nedenle kitaplığımdan en sevdiğim yazar olan Neil Gaiman'ın okuduğum birkaç kitabını sizlere önermeyi düşündüm. Zaten Neil Gaiman'ı çok seviyorum dediğimde benden yazarın kitaplarından tavsiyelerde bulunmamı isteyenler oluyordu bu sayede onlara da bir cevap vermiş olayım;)

Herhangi bir sıralama olmaksızın;

1. Coraline: Çocuk kitabı kategorisinde yer alsa da Neil Gaiman'ın birçok kitabı için geçerli olan durum bu kitap için de geçerli; yani her yaşa uygun harika bir hikaye =) Coraline küçük bir kız çocuğunun başından geçen esrarengiz, ürpertici üstelik de ailesiyle ilgili kimi zaman korkutan kimi zaman Neil Gaiman'ın espirili diliyle gülümseten olayları anlatıyor.

2. YokYer: Bazen Neil Gaiman'ın hangi kitabını diğerlerinden daha çok seviyorum diye düşünüyorum; sonra bu sorunun cevabını bulamıyorum ama yine de YokYer sanırım en en sevdiklerim arasında =D Sahip olduğunuz hayatın birden size ait olmadığını farketmek, kimliğinizi yeniden kazanmaya çalışmak ne kadar korkutucu, ne kadar heyecan verici? ;)

3. Anansi Çocukları: Bu kitaplar arasında bitirmediğim bir tek bu kitap var; nedeni de yakın zamanlarda okumaya başlamış olmam. Yazarın Amerikan Tanrıları kitabıyla bağlantılı, oldukça keyifli ve yine Neil Gaiman'ın çok sevdiği bir anlatım yöntemi olan mitlerle bezenmiş harika bir hikaye. ( Örümcekler!;) )

4. Mezarlık Kitabı: yine çocuk kitapları kategorisinde ama kesinlikle her yaşa uygun, çok ama çok keyifli bir hikaye. Korkutuculuk yanı zayıf, kurgusu güçlü 'minik' bir "hayalet" hikayesi ;))

5. Yolun Sonundaki Okyanus: Yazarın yeni diyebileceğimiz kitaplarından biri; çok büyülü bir hikaye; rüya gibi, içinde kendinizi kaybedeceğiniz, düşündürücü bir hikaye.

6. Kıyamet Gösterisi: İşte bu sefer yazara Terry Pratchett eşlik ediyor ve kitap bitince diyorsunuz ki bu adamlar neden, NEDEN daha çok kitabı beraber yazmamış =D Muhteşem bir kurgu, olağanüstü bir kıyamet senaryosu, eğlenceli, çarpıcı, senelere varan yazı döneminin eşi benzeri olmayan kurgusu. Evet, bu kitaba bayılıyorum, ama her övgüyü hakediyor ;)


Neil Gaiman önerilerim bu Cadılar Bayramı / Halloween için bu kadar =D (Devamı elbet gelecektir!) 

Herkese bol şekerli, esrarengiz, ama eğlenceli bir Cadılar Bayramı / Halloween dilerim! =D

Not: Kitap okumayacaklara (!) tavsiyeler;


1. Buffy The Vampire Slayer + Angel dizilerinin bütün bölümleri bir gecede (imkansız!) izlenebilir =D


2. Anime severler gelmiş geçmiş en harika animelerden biri olan Death Note'u izleyebilirler;) (Muhtemelen izlemişsinizdir ama hala izlemediyseniz 1sn bile beklemeyin!)



3. Film severler için ilk önerim şüphesiz en sevdiğim vampir filmlerinden biri olan Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1994). Kitabını da okuyabilirsiniz ama filmi oldukça güzeldir.


4. Diğer bir film tavsiyem ise unutulmaz başyapıtlardan biri olan Tim Burton klasiği Beetlejuice!


5. Ve son olarak pek tabii günün en özel yapımı It's the Great Pumpkin, Charlie Brown (1966); tam bir klasik!

8 yorum:

  1. Senden hâlâ Virginia'nın yazarlık dersi kitabını yorumlamanı bekleyenler vaar :) Mesela ben ben ben!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitiremedim o kitabı =) Ama nedenini söyleyeyim zaten yorum gibi olacak; direkt olarak Virginia Woolf'un yazdığı kitapları okumak çok daha iyi. Kurgusal olarak bir Virginia Woolf yaratıp onun sözlerini kullanarak yazılmış kitap ama ben açıkçası pek keyif almadım =/

      Sil
  2. Bir sürü fantastik içeriiik.Oku,izle valla bitmez.Harika. :) Teşekkrüler. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel tavsiyeler,teşekkür ederim.Kitaplığıma ekledim. :)

    YanıtlaSil
  4. Death Note'u başkalarında görünce çok seviniyorum :) Ben mangasını okudum 12 kitap. Emin ol animesinden daha güzel olur mangasını okuması :)
    PS: Devlet yurdunda kaldığım için chatroulette'den italyan kızlara kebab tarifi veren insanların içinde o ambiyansı yakalayacagımı sanmıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Death Note'u izlediğimde mangası Türkiye'de çıkmamıştı, sonrasında da izlediğim için okumak istemedim ama animesi de çok iyidir;)

      Olsun artık eve dönünce aynı ambiyansı oluşturursun =)

      Sil