27.05.2013

MOOC | Massive Open Online Courses

Merhaba,

Bugün sizlere belki bildiğiniz, belki de bilmediğiniz ama ilginizi çekebilecek bir eğitim türünden bahsedeceğim. MOOC yani Massive Open Online Courses benim de birkaç ay önce öğrendiğim, oldukça ilgimi çeken, Türkçeleştirdiğimizde Açık Öğretim benzeri bir eğitim sistemi. İnternet üzerinden bu eğitim sistemine dahil olabiliyorsunuz ve çoğunlukla ücretsiz katıldığınız ya da cüzi miktar ödediğiniz bu eğitim programlarını çeşitli üniversiteler veriyor. Programa dahil olabilmek için öncelikli şartlardan biri Advanced seviyede İngilizce bilmek çünkü çoğunluğu İngilizce bu programların ve eğitim video, okuma, eğitim programının forumlarında eğitimle ilgili yazışmalar, essayler ya da farklı ödevlerden oluşuyor ve bu çalışmaları yapabilmek için iyi düzeyde İngilizce bilmek önemli bir unsur.

Bu eğitimlere ulaşabilmek için http://www.mooc-list.com/ ya da http://mooc.ca/ adreslerine bakabilirsiniz ancak benim şu ana kadar en memnun kaldığım siteler https://www.canvas.net/ ve https://www.coursera.org/ oldu. Bu sitelere gittiğinizde çeşitli üniversitelerin verdiği farklı konulardaki eğitimlere katılabilirsiniz. Bu üniversitelerin sunduğu akademik eğitimler konusunda uzman profesörler tarafından sunuluyor ve sizinle aynı ilgi alanına sahip, öğrenmeyi seven farklı ülkelerden kişilerle de iletişim kurma imkanı bulabiliyorsunuz. Eğer sertifikalı bir programa katılırsanız bu da kariyeriniz için güzel bir edinim oluyor.

Ben yakın zamanda çok istediğim bir programa başlayacağım ki blogumda paylaşmam da gayet uygun olacaktır zira zaman zaman burada da çalışmalarımdan bahsetmeyi ve kendi çalışmalarım üzerinde durmayı planlıyorum. Program size burada bahsettiğim https://www.coursera.org/ sitesinden University of Michigan'a ait bir program ve adı Fantasy and Science Fiction: The Human Mind, Our Modern World gördüğünüz gibi edebiyata uygun bir program (aslında daha geniş bir alanı kapsıyor olsa da). Ben özellikle kendi mezun olduğum alanla ilgili uzun zamandır kitap okumak dışında fazla bir çalışma yapmış sayılmam çünkü akademik eğitim alanında çalıştığım için pek mümkün olmuyor; ancak en çok istediğim şeylerden biri bu alanda kendimi geliştirmeye ve kariyerime katkıda bulunmaya devam etmek. Kendi alanım daha önce de bahsettiğim üzere İngiliz Dili ve Edebiyatı; dediğim gibi blogumda da bu alanda yaptığım okumalardan ziyade hobi olarak okuduğum, okumak istediğim birçok şeyden bahsettim ama bir süre önce de üzerinde durduğum üzere biraz daha kişiselleştireceğim blogumu;) Kısacası bu eğitime dahil olmak benim açımdan oldukça faydalı ve aynı zamanda eğlenceli olacak.

Eğer MOOC hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz wikipedia adresine http://en.wikipedia.org/wiki/Massive_open_online_course de bakmanızda fayda var ki benim yazdıklarım çoğunlukla şu ana kadar kendi edindiğim bilgiler / deneyimler. Dediğim gibi daha fazla öğrendiğim ve ilginizi çekebileceğini düşündüğüm birşeyler olursa zaten sizlerle yine paylaşırım ve tabii kendi deneyimlerimi de paylaşacağım.

Ve daha da açıklayıcı olacağını düşündüğüm şu videoyu da izlemenizi tavsiye ederim, çok güzel hazırlanmış bir video;)



6 yorum:

  1. Daha önce bu tarz şeyler duymuştum ama çok fazla araştırma fırsatım olmamıştı. Linkleri vermeniz çok iyi olmuş. Teşekkürler ve bol şans :)

    YanıtlaSil
  2. Mükemmel ! Daha çok bu tarz yazılar görmek isterim açıkçası ve şimdiden başarılar diliyorum (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim;) Ben de bu yönde yazılar yazmaya devam edeceğim;)

      Sil
  3. harika oldu bu bilgi
    ben de psiklolij derslerine bakacağım, üniversitede de sadece introduction görmüştük ama tadı damağımda kalmıştı
    bi tekrar etmek fena olmaz
    izninle bloğumda bahsedeceğim yazından
    çok kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzin ne demek yahu nasıl mutlu oldum bugün ben de senin yazını okurken;) Sayende yepyeni bir şey daha öğrendim ^o^

      Sil