2.03.2013

Beni Seç - Kiera Cass Yorumum


Birkaç gündür elimden düşüremiyordum ve dün gece öyle bir kaptırdım ki kitaba kendimi hemen bitirdim. Goodreads, instagram gibi yerlerde de hemen yazdım zaten ama kısaca şunu söyleyeyim; son zamanlarda okuduğum en iyi genç yetişkin türündeki kitaplardan biri Beni Seç. O kadar sevdim ki, şu an hüzünle 2. kitabı bekliyorum :) Hüzünle çünkü öyle bir yerde bitti ki meraktan ölüyorum :D

İtiraf etmeliyim ki kitaba başlamadan önce bu kadar kuvvetli bir hikayeye sahip ve beni alıp hikayenin geçtiği yere götürecek, olaylara dahil edecek ve yerimde duramadan okuyabileceğim bir kitap olacağını hiç düşünmemiştim. Çünkü kitap romans diyebileceğimiz türe çok yakın, ama disütopya elementleri ve masalsı özellikler taşıdığını da belirtmek lazım. Bütün bu özellikleri ve kitabın tanıtım yazısını da göz önünde bulundurduktan sonra okumaya karar verdim. Bu arada bilirsiniz hep yazıyorum, ben fotoğraflı kitap kapaklarını sevmem genelde ama ne yalan söyleyeyim bu kapağa ilk gördüğüm andan beri bayılıyorum. Kitabı okuduktan sonra da hikayeye inanılmaz derecede yakıştığını düşünüyorum, çok güzel. Yani benim bu kitaba başlangıç hikayem böyle; kapak + ilgi çekici bir konu ilk olarak başlama nedenimdi. Sonrasında okurken o dünyaya öyle bir daldım ki, bir saniye bile sıkılmadan okudum. Romans elementini sevmiyorum gibi anlaşılmasın, sadece biraz şüphe uyandırmıştı bu bende kitabın konusunu okuduğumda ama sonradan okuyunca buna pişman oldum. Yazar romans türüne öyle hakim ki kitabı okurken çoğu kez "TEAM MAXON" diye bağırırken buldum kendimi :D Ahh Maxon... kitapla ilgili bir ipucu vermeden tamamlamak istiyorum bu yazımı ama eğer okursanız bilin ki ben Maxon diye diye bir hal oldum =P 

Disney Masalları'nı ben pek severim sanki bu kitapta da öyle bir hava var ama disütopik elementler taşıması bu kitabı farklılaştırıyor ve güzel detaylar katıyor hikayeye. Dediğim gibi ben çok sevdim, ama eğer siz okumaya karar verirseniz mutlaka kitabın konusunu okuyun ve romans + disütopya + masal karışımından hoşlanacağınızı düşünüyorsanız kitabı edinin =) Bu arada gerçekten kısa sürede bitebilecek bir kitap, yazı dili çok güzel ve zaten bir film izler gibi kaptırıyorsunuz kendinizi ;)

Son olarak heyecanla beklediğim 2. kitabın kapağını da paylaşayım sizlerle. O da en az ilki kadar güzel gözüküyor ;)



9 yorum:

  1. Bir kitapta disütopya ve masalsı ögeler olunca içine birazcık da romantizm katılınca kapağında neon bir tabela yanıp sönüyor böyle BENİ SEÇ diye. :D Deli gibi merak ediyorum bu kitabı. Bir an önce aylık alışverişimi yapsam da alsam. *-* Senin yorumunu ve beğendiğini görünce iyice sabırsızlandım şimdi. İkinci kitabın kapağı da çok güzelmiş gerçekten, Lüks serisinin kapakları gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, umarım sen de benim kadar beğenirsin ;D

      Sil
  2. Kesinlikle listemde olan ve çok merak ettiğim bir kitap ama ne zaman sırası gelecek :) İkinci kitabın kapağı da bir harika ^^

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.Bu kitabı almayı düşünüyorum fakat yetişkin türünde olduğunu söylemişsiniz.Ben 16 yaşındayım sizce yaşıma uygun mu? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır aksine "genç yetişkin" türünde, bence seversiniz, sizin yaşınıza gayet uygun;))

      Sil
  4. İlk kitabı ben de sevmiştim,çok akıcıydı ve Maxon hayranı olmuştum senin gibi :) İkinci kitap da aynı akıcılıkta olsa da,America'dan ve bütün karakterlerden nefret ettirdi beni,gıcık oldum ! :)

    YanıtlaSil