27 Kasım 2012 Salı

Hediye Kitap Çekilişi!


Yaşasıın Yeni Yıl'a yaklaşık bir ay gibi bir zaman kaldı ve Yeni Yıl sezonu resmen başladı diyebiliriz değil mi?=) Ben de blogda Yeni Yıl sezonunu bir çekiliş haberiyle başlatayım dedim ^o^ Ama bu değişik bir çekiliş olacak, yani ben bir kitap hediye edip bir kişiyi mutlu edeyim istemedim, çekilişe katılan herkes (ben de dahil=P) mutlu olsun istedim. Ve şöyle bir karara vardım;

Yorumlara bu çekilişe katılmak istediğini söyleyen herkes diğer katılımcılarla rastgele eşleştirilecek. Böylelikle herkesin bir eşi olacak ve herkes eşine bir kitap alıp yollayacak. Kitap konusunda herkes gönlünden ne geçerse onu yollasın istiyorum, nasıl bir kitap olacağı yalnızca gönderen kişiye bağlı; bu konuya özellikle dikkat edin lütfen.

Eğer yukarıda yazdıklarıma katılıyorsanız ve siz de benim gibi heyecanlıysanız ^o^ aşağıya çekilişe katılmak istediğinizi belirten bir yorum bırakın lütfen;) 

Katılım için son tarih: 14 ARALIK 2012 CUMA bu tarihten sonra yorum bırakırsanız geçerli olmayacak. Bu tarihten sonra 15 ARALIK - 22 ARALIK tarihleri arasında hediye kitabınızı yollamalısınız ki Yeni Yıl'dan önce hediyelerimiz elimize geçsin;) 

Yorumlara emaillerinizi de bırakın lütfen; böylelikle ben size eşleştirildiğiniz kişinin adını ve emailini yollayabileyim, adreslerinizi bu şekilde birbirinizden alabilirsiniz;)

Lütfen yukarıda yazdıklarımı dikkatle okuyunuz, şüpheli gördüğüm kişileri çekilişe katmayacağım ve posta tarihlerine özellikle dikkat edip bu çekilişe katılınız.

Hepimiz için keyifli bir hediye çekilişi olur umarım;)



23 Kasım 2012 Cuma

Kırtasiye: Black Friday İndirimleri!

Black Friday özellikle Amerika'da ancak online alışverişin de günümüzde yaygınlaşmasıyla diğer ülkelerde de gerçekleşen bir indirim günü (23 Kasım). Televizyonda haberlerde görmüşsünüzdür insanlar çılgınlar gibi gecenin bir yarısı mağazaların önünde kuyruğa geçiyor ve sonra mağazaya girip çılgınlar gibi alışverişler yapıyorlar=) Ben de açıkçası merakla online sitelerden takip ediyorum, ne indirimler olacak, işime yarayan birşeyler bulabilecek miyim diye=) Böyle gezinirken çook sevdiğim iki kırtasiye sitesinde de indirim olduğunu gördüm ve hemen sizlerle de paylaşayım dedim;)
Ben genelde "sevimli" kırtasiye ürünlerinden hoşlanıyorum biliyorsunuz. Bu sizlerle paylaşacağım iki sitede de çok "sevimli" kırtasiye ürünleri var, aynı zamanda kaliteli ürünler olması beni daha da mutlu ediyor. http://www.mochithings.com/ ilki, yukarıdaki resimde de gördüğünüz üzere %50 indirim var ve bu bence muhteşem, ben bu sitedeki herşeyi beğensem de en çok ajandalarında gözüm var şu sıralar; özellikle Alice Harikalar Diyarında ve Oz temalı olanlara bayılıyorum^o^ mutlaka göz atın!

Şu sirinliğe baksanıza! İçi de çok güzel, çok ayrıntılı olması bir artı ve ayrıca yanında etiketler falan da oluyor, benim çok hoşuma gidiyor ^.^


Bir diğer site de yukarıda gördüğünüz üzere http://www.coolpencilcase.com/. Bu da yukarıda paylaştığım siteye çok benziyor, yine çok sevimli ve kaliteli kırtasiye ürünleri bulabilirsiniz. Gördüğünüz gibi bu sitede de %50 indirim var ve sadece bir gün değil; 23 Kasım- 2 Kasım tarihleri arasında gerçekleşiyor bu indirim.

Bu kalemkutular da çok tatlıymış doğrusu ^.^

Kırtasiye severlerin hoşuna gideceğini umuyorum bu sitelerin, mutlaka göz atın;)


22 Kasım 2012 Perşembe

İyi ki Doğdun Renkli Kitap!

2. Yaş Pastası ^o^
Renkli Kitap'ın doğum günü 19 Kasım 2010, geçen sene de kaçırmıştım tam gününü, bu sene de öyle oldu ama olsun Kasım ayı benim ayım;) Böyle diyorum çünkü hem doğum günüm, hem de çok sevdiğim blogumun doğum günü peşpeşe=) Geçen sene de dediğim gibi; ilk yazımda (Renkli Kitap...) heyecanla bu blogda yapmak istediklerimi sizlerle paylaşmıştım ve gün geçtikçe görüyorum ki gerçekten istediklerimi yapabiliyorum ve bu beni çok mutlu ediyor. Burada bugün itibariyle 475 izleyicim, facebook sayfamda ise 467 kişi beni takip ediyor, bir kısmı da twitter'da;) ve daha bilmediğim başka kişiler de vardır belki de... bu gerçekten çok mutluluk verici bir olay. Birilerinin benim paylaştıklarımı okuması, izlemesi gerçekten beni çok mutlu ediyor. Benimle burada buluştuğunuz için hepinize çok teşekkür ederim, izleyenlere, blogger dostlarıma ve takip eden herkese... Birlikte daha nice kitaplarla dolu senelere!...


21 Kasım 2012 Çarşamba

Kitap Ayracı #20

Uzun zamandır sizlerle beğendiğim kitap ayraçlarını paylaşmadım, weheartit.com'dan beğendiğim birkaç ciciyi paylaşayım bu gece ^.^





19 Kasım 2012 Pazartesi

Hediye Kitap Çekilişleri

UK Giveaways

Eğer İngilizce kitap okumayı seviyorsanız ve tabii ki çekilişleri de seviyorsanız=) size bir blog önereceğim.

Benim uzun zamandır takip ettiğim bu blog: http://ukbookgiveaways.blogspot.com/ aslında İngiltere adıyla oluşturulmuş ancak bir sürü "International" yani bizim de katılabileceğimiz uluslararası çekilişler hakkında haberler veriyor. Beğendiğiniz kitapların yanlarındaki bilgilerden asıl bloglara bağlanıp çekilişlere katılabilirsiniz.

Ben bu gece 5 tane çekilişe katıldım bakalım şansım yaver gidecek mi?=))


Pazartesi Gecesi


Bu gece ne yapmalı, ne yapmalı? ^.^
  • Sevdiğim blogları gezeceğim, hoşuma giden fikirleri, kitapları not alacağım.
  • Blogum için planlarımı yazacağım, bu hafta neler yazmalı, paylaşmalı onları düşüneceğim.
  • Bir kupa sıcak çayla Gece Okulu'nu okuyacağım.

Siz neler yapıyorsunuz bu gece? ^.^

Aa unutmadan; yeni temamı nasıl buldunuz? Ben bayıldım =D



Yeni Bir Haftaya Başlarken


Bu sene blog açısından verimsiz bir yıl oldu benim için, evet ne yazık ki öyle. İş değişikliği, yeni işe alışma vs. derken blogumla pek ilgilenemedim. Aslında iş değişikliğim sayesinde eskisinden çok daha fazla zaman ayırabilmem lazım ama bilirsiniz düzen kurmak ve bu düzene uymak çok önemli. O yüzden bloguma pek sık yazamıyorum ama yazmak, hatta eskisinden daha fazla yazmak istiyorum, bunun için planlarım var bakalım başarabilirim umarım=))

Bu arada telefonumu değiştirdim ve bunun en güzel yanı çok istediğim "instagram"ı kullanmaya başlayabilmek oldu, daha önce burada yazmıştım ama görmeyenler olduysa instagram kullanıcı adım: renklikitap =)) Benim için çok eğlenceli bir platform bu çünkü takip etmek istediğim birçok kişi vardı ve onların bu eğlenceli fotoğraflarına bakmak çok hoşuma gidiyor; özellikle kitap & kırtasiye temalı fotoğrafları hiç kaçırmıyorum ama bu arada öyle güzel, değişik temalarla karşılaşıyorum ki örneğin bir taraftan ev dekoru gibi farklı konularla da ilgilenmeye başladım=D Özellikle "sevimli" olan herşeye meraklıyım zaten, bu nedenle instagramda bu alanda paylaşımlarım olduğunda da şaşırmayın;D

Şu sıralar Gece Okulu'nu okuyorum, kitap C. J. Daugherty'nin ve DEX Yayınları'ndan çıktı. Henüz yarısını okumuş olmama rağmen şu kadarını söyleyeyim, gerçekten çok ama çok sevdim ben bu kitabı; kesinlikle bu seneki favori kitabım bu olacak gibi gözüküyor.

Bu arada yeni bir blog açmıştım, çok da sevimli bir blog olmuştu=) Kırtasiye hakkında burada paylaşımlarda bulunuyordum biliyorsunuz sonra o bloga geçmiştim sırf kırtasiye üzerine olsun diye ama bir blogla ilgilenemezken ikinci bir bloga gerek olmadığını düşündüm ve bugün onu kapatmaya karar verdim, zaten burada paylaşmak daha keyifli oluyordu yine burada devam edeceğim;)

İşte havadisler böyle=) Hepimiz için kitaplarla dolu güzel bir hafta olsun ^o^


14 Kasım 2012 Çarşamba

Ne Okuyorum?


Tanrım bir kitap bu kadar mı güzel olur! Gece Okulu DEX'in yeni kitaplarından, doğrusu elime aldıımda konusu dışında hiçbir şey bilmiyordum, bir başlayalım bakalım nasılmış dedim ama daha en başından öyle bir sardı ki, şimdi elimden bırakamıyorum, nereye gitsem benimle geliyor=D Çoook sevdim, hem de çook;D Bakalım böyle devam eder umarım, heyecanla okumaya devam ediyorum;))



10 Kasım 2012 Cumartesi

3 Kasım 2012 Cumartesi

Yüz Bin Krallık (Miras Üçlemesi #1) - N.K. Jemisin

Orijinal ismi: The Hundred Thousand Kingdoms (The Inheritance Trilogy #1)
Yazar: N.K. Jemisin
Çeviren: Kader Çekerek
Yayınevi: DEX  
Tür: Genç Edebiyat, Fantastik, Epik Fantezi
Seri: Birinci Kitap
Sayfa sayısı: 400


Tanıtım yazısı: Ya iki ruhun olduğunu keşfetseydin?

Tanrılar ve faniler, güç ve aşk, ölüm ve intikam. 

O, hak ettiği mirası ve intikamını alabilecek mi?

Yeine, Kuzey Tepeleri'ndeki vahşi Darr halkının reisi. Annesi hanedanın merkezi Gökşehir'e çağırıldıktan kısa süre sonra gizemli bir şekilde öldü. Yeine'in matemi sürerken tüm evreni yöneten büyükbabası Kral Dekarta Yeine'i varisi ilan etti. Ama Yüz Bin Krallık'ın hükümdarı olabilmek hiç de kolay değil. Yeine kendini çok güçlü rakiplerle, Tanrılar ve yaratıklarla dolu zorlu bir mücadelenin içinde buldu.

Yeine'in tek istediği annesini kimin öldürdüğünü bulmak ve intikamını almak. Bunun için de Göksel Üçlü'nün neden savaştığını çözmesi gerekiyor. Karanlık Tanrı Nahadoth, Aydınlık Tanrı Itempas ve Alacakaranlık Tanrısı Enefa ona bu mücadelede hem yardımcı hem de düşman olacak, Yeine Tanrılara bile güvenmemeyi öğrenecek. Aşk, Yeine'i hiç beklemediği bir anda kıskıvrak yakalayacak ve kabullenmesi zor gerçeklerle yüz yüze getirecek.

Fantastik edebiyata yepyeni bir soluk getiren Yüz Bin Krallık; N.K. Jemisin'e, 2011 Locus ve 2010 Romantic Times ödüllerini; Hugo ve Nebula adaylıklarını kazandırmış şaşırtıcı bir ilk roman ve Miras Üçlemesi'nin ilk kitabı.

"Eğer cinayet, ihanet ve sırlarla dolu, çözülmesi zor hikâyeleri seviyorsanız, bu romanı kaçırmayın." 
Brent Weeks, 
New York Times

"Sizi hayrete düşürecek eğlenceli, ürkütücü, sürükleyici olaylar ve sürpriz sonlar..." 
Publishers Weekly

"Bazı kitaplar iyidir, bazıları muhteşem, çok küçük bir kısmıysa gerçekten önemlidir, Yüz Bin Krallık işte bu son gruba dahil." 
Bookpage


Neden Okudum? Epik fantezi benim en sevdiğim, okumaktan keyif aldığım türlerden biri. Yüz Bin Krallık'ın DEX'ten tanıtımını gördüğüm ve hakkında fikir edindiğim anda kitabı okumayı çok istedim. Özellikle yukarıdaki tanıtım yazısındaki yorumları da görünce okumamak olmazdı.

Kapak Tasarımı: Yüz Bin Krallık'ın çok güzel bir kapak tasarımı var, fantastik dünyayı ve hikayenin içeriğini çok güzel yansıtıyor. Hep diyorum ya fotoğraf kapaklardan ziyade ben bu tarz illüstrasyonları daha çok seviyorum. Çekici bir anime erkeği görseli de gizem katmış kapağa, çok sevdim=)

Yorumum: Yüz Bin Krallık son zamanlarda okuduğum en harika kitaplardan biri oldu. Epik fantezi okumayı sevdiğimi söylemiştim ama Yüz Bin Krallık bu türün gerçekten iyi bir örneği. Eğer tanıtım yazısını okuduysanız hikaye hakkında fikir edinmişsinizdir, ben özet yazmayı sevmiyorum ve bu yazımda spoiler da vermek istemiyorum, kısaca düşüncelerimden bahsedeyim.

Öncelikle hikaye ve kurgu dediğim gibi çok başarılı ancak bu kitaba en büyük başarıyı katan bence yazarın dili. Yazar birçok genç yetişkin yazın türü örneğinden farklı bir tarz seçmiş, edebi bir dille anlatmış aslında hikayeyi. Güzel betimlemeler, yaratıcı yazım tekniğiyle birleşmiş ve adeta okuyucuya meydan okuyan bir yazın ortaya çıkmış. Bu kitabı bu kadar çok sevme nedenlerimin başında da bu geliyor zaten.

Yeine, Tanrılar, Arameri ailesi ve diğer bütün karakterler tek tek farkındalık yaratıyor kitapta. Benim favori karakterim ise tabii ki Karanlık Tanrı Nahadoth =) Kitapta karakterler arası ilişkiler olay örgüsünü güçlendiriyor, hikaye ise bu sayede adeta bağımlılık yapıyor, bu yüzden birçok defa elimden bırakmakta zorlandım kitabı.

Hikayenin en sevdiğim yanı yaratılan dünya oldu; Göksaray daha hikayenin en başında okuduğum diğer birçok kitap mekanları arasında en favori mekanlarımdan biri oldu. Ayrıca Göksaray'ın en önemli yanı ise Enefadehlerin (Tanrılar) de orada olmasıydı. Tanrılar gerçekten orjinal karakterler olmuş, onlar hakkında birşeyler öğrendikçe öğrenesi geliyor okuyucunun.

Hikayenin esrarlı tarafı, her an birşey olacak duygusunu yaratması ve okuyucuyu tetikte tutması gerçekten çok güzel. Yazarın başarılı bir şekilde geliştirdiği hikayesi dediğim gibi adeta bağımlılık yapıyor, şimdiden ikinci kitabı sabırsızlıkla bekliyorum.

Puanlama: