28.03.2012

Okumayı Düşündüklerim

DEX Yayınları'ndan aldığım ve en kısa zamanda okumayı düşündüğüm kitaplarımdan biri:

MELEZ - Jennifer L. Armentrout

Çeviri: Bilge Zileli Alkım

Sevdiğini öldürebilir misin?
Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler.

Bir Melez olan Alexandria, yaşamını tuvalet temizleyerek geçirmek yerine tehlikeye atmaya razı ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırabilir. Avcılık öğrencilerinin uyması gereken belli kurallar var. Alex’in bu kuralların hepsiyle başı dertte ama en fazla birinci kural onun için büyük sorun:

Safkanlarla Melezler arasında ilişki yasak.

Ne yazık ki Alex, Safkan Aiden’a çok fena âşık. Ancak bu aşk onun tek büyük sorunu değil; daha büyük bir sorun, okuldan mezun olana kadar hayatta kalmak ve bir Avcı olmak. Görevinde başarısızlığa uğrarsa ölümden ya da kölelikten de kötü bir son onu bekliyor: bir iblise dönüşmek ve Aiden’ın avı olmak.

Daha korkunç bir şey düşünülebilir mi?

Melez, Yunan Mitolojisine bambaşka bir bakış açısı kazandırıp dünyada büyük yankı uyandıran Melez Sözleşmeleri serisinin ilk kitabıdır.



Bu kitap da yine DEX Yayınları'ndan, henüz almadım ama mutlaka almayı istiyorum

ATEŞ VE DİKEN - Rae Carson

Çeviri: Belgin Selen Haktanır

Seçilmiş kişi olmaya layık mısın?
Her yüz yılda bir, dünyaya bir seçilmiş kişi geliyor. Büyük bir kahramanlık sergileyecek bir kişi. Bu yüzyılda bu, Elisa oldu. Ancak kimse onun bir kahramanlık yapacağına inanmıyor.
Krallıktaki iki prensesten biri Elisa. Bugüne dek hiç kayda değer bir şey yapmadı. Yapacağına kendisi bile inanmıyor.

On altıncı doğum gününde çekici ve ayakları yere basan, bir başka ülkenin kralının karısı oluyor gizlice. Ancak ülkesi kargaşa içindeki kralın seçilmiş kişiye ihtiyacı var, Elisa gibi bir zavallıya değil.

Üstelik seçilmiş kişi olduğu için Elisa’nın peşindeki tek kişi kral da değil. Kara büyüde ustalaşmış düşmanlar ava çıktılar, Elisa’yı arıyorlar. Cüretkar ve kararlı bir devrimci ise onun halkın kurtarıcısı olacağına inanıyor. Üstelik Elisa’ya daha önce kimsenin bakmadığı gibi bakıyor. Çok kısa süre sonra tehlikede olan Elisa’nın sadece canı değil, yüreği de olacak.

Ona her şeyden çok ihtiyaç duyanlar için Elisa kurtuluşa kapı açan bir anahtar. Tabii kehanet doğruysa. İçindeki gücü bulup çıkarabilirse.

Genç yaşta ölmezse.

Diğer seçilmiş kişiler gibi.




3 yorum:

  1. melezi duydum ama almadım, alsam mı acaba???

    YanıtlaSil
  2. Siz bir videonuzda,Telefondan kitap okuduğunuzu söylemiştiniz.Hangi program biraz bilgi verir misiniz?

    YanıtlaSil
  3. @kitap eylemcisi çok merak ederek aldım ben de Melez'i, bakalım değecek mi=))

    @Akın aa evet ben bahsetmedim hangi programı kullandığımdan. Albite Reader isimli bir program kullanıyorum; epub formatındaki kitapları okuyorum;)

    YanıtlaSil