6.05.2011

Evrenin Ötesi - Beth Revis

Orijinal ismi: Across the Universe
Yazar: Beth Revis
Çeviren: Ayça Sağlam
Yayınevi: Olimpos
Tür: Bilim Kurgu, Disütopya
Sayfa sayısı:408

Tanıtım Yazısı: Amy’nin genetik uzmanı annesi ve savaş analizi uzmanı babası yeni bir gezegende insanlığın ilk tohumlarını atmak ve yaşam şartlarını uygun hale getirebilmek üzere Finansal Kaynak Borsası tarafından işe alınır. Yeni gezegene varmak 300 yıl süreceği ve Amy sadece on yedi yaşında olduğu için özel bir izin ile o da bu yolculukta ailesine katılır. 

Kendilerinin de aralarında bulunduğu 100 kişilik bilim insanı ve savaş uzmanı dondurularak geminin kargo bölümüne 300 yıl sonra yeni gezegene iniş yapıldığında uyandırılmak üzere yerleştirilir. Ama yüzlerce yıl sürecek olan bu yolculuk için evet demeden önce Amy’nin 50 yıl erken uyandırılacağından haberi yoktu... Üstelik kendi kurallarıyla yaşayan cesur yeni bir dünyaya gözlerini açmayı hiç ummamıştı.


Kapak Tasarımı: Göz alıcı. Evet gerçekten de o kadar beğendim ki bu kitap kapağını, Olimpos Yayınları orjinal kitap kapağını kullandığı için çok mutluyum. Hikayeyi okuduğunuz zaman onunla da kapağın ne kadar örtüştüğünü görüyorsunuz. 

Yorumum: Evrenin Ötesi'ni ilk duyduğumda Türkiye'de basılmasını en çok istediğim kitaplar arasında yerini almıştı ve kısa bir zaman sonra Olimpos Yayınları'nın bu kitabı basacağını öğrendim ve çok sevindim. Olimpos Yayınları bu kitabı hediye vereceğini duyduğumda da hiç vakit kaybetmeden etkinliğe katıldım ve kazananlardan biri oldum! Burdan birkez daha Olimpos Yayınları'na beni bu muhteşem kitapla tanışan ilk kişiler arasına soktukları için teşekkür ediyorum.


Kitaba gelecek olursak, beklediğimden daha iyi olduğunu öncelikle belirtmek isterim. Disütopik, karanlık bir bilim kurgu romanı aynı zamanda güzel bir aşk hikayesiyle süslenmiş. Klostrofobisi olanlar dikkatli olmalı zira yazar o kadar gerçekçi anlatıyor ki etkilenmemek mümkün değil =))


Beth Revis'in bilim kurgu hikayesini aktarımı zengin ve yalın bir dile sahip, bu açıdan okuyucuyu sıkmıyor ve sürükleyiciliğini kaybettirmiyor. Betimlemeler öyle güzel ki kendinizi Godspeed'in içinde hissetmemeniz olanaksız. Olayları bütün gerçekliğiyle deneyimliyorsunuz ve akıcılığa kendinizi kaptırıyorsunuz.


Hikaye gizemli bir şekilde ilerliyor ve olaylar çözümlenmeye başladığında bile karşınıza çıkan yeni birşey sizi şaşırtmaya yetiyor. Karakterleri ise çok sevdim ben, özellikle Harley=)


Kısacası bilim kurgu severlere tavsiye edebileceim çok güzel bir kitap Evrenin Ötesi, aynı zamanda yepyeni bir serinin ilk kitabı;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder