12.08.2017

Kitaplar ve Okuma Üzerine 'Bullet Journal'



Merhaba,

Geçen gün Instagram'da bu görselin altında bir soru sormuştum; ya ilgi çekmedi ya da Instagram'ın genel durumu fotoğrafı beğen geç şeklinde arada kaynadı bu sorum. Ben de bloga yazayım istedim ki zaten burada hep çok güzel yorumlar oluyor, değişik fikir alışverişleri yapılabilir diye düşündüm.

"Bullet Journal" gibi yalnızca kitap için tutulacak bir günlükte sizce neler olmalı? Ben de Moleskine Book Journal var, okuduğunuz kitaplar hakkında bilgileri, alıntıları, yorumları yazabileceğiniz ve farklı bilgiler, alışveriş listeleri vb yazılar ekleyebileceğiniz sayfaları var, daha önce burada da birkaç defa paylaşmıştım. Ama kendiniz böyle bir günlük tutsanız, yani popüler "bujo" tarzı, farklı neler eklerdiniz? Yabancı bazı hesaplarda değişik sayfalar görüyorum ama sadece kitap günlüğü/book journal tarzı örnekler görmedim, bildikleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

Bunu direkt Instagra paylaşımımdan kopyaladım yani kısaca şu meşhur "bullet journal"lardan yapmak istiyorum; belli bir temada kendi günlüğünüzü oluşturuyorsunuz. Bunu genelde ajanda şeklinde yapıyorlar ama farklı temalar da ekliyorlar içine. Ben bu kadar genel olmaktan ziyade sadece kitap üzerine her gün birşeyler yazabileceğim bu tür bir ajandam olsun istedim. Aklımda birkaç fikir var ama sizin önerilerinizi de bekliyorum.

Sevgiler,



12 yorum:

  1. Merhaba,

    Ben uzun zamandır böyle bir kitap günlüğü tutuyorum. Öncelikle kitabı hangi tarihler arasında okudum, kaç günde bitirdim bunları yazıyorum. Varsa o kitabı okurken olan önemli olaylar ve o kitabı okuduğum değişik yerler (sahilde, otobüste gibi) bunlara dair başlıklara bu bilgileri kaydediyorum. Örneğin Antalya'ya tatile gitmiştik, çok güzeldi ya da sınav zamanı sıkıntılı bir dönemdi gibi. Son olarak da kitapla ilgili düşünce ve hislerimi yazıyorum. Çok eğlenceli ve rahatlatıcı bir aktivite, şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  2. Ben lisedeyken Alman Edebiyatı, Rus Edebiyatı, Fransız Edebiyatı diye ayrı okumalar yapıyordum. Belki böyle niş konular üzerine sayfalar ayrılabilir.

    YanıtlaSil
  3. Bullet Journal'ımda okumuş olduğum kitapları ve ilgimi çeken veya bana tavsiye edilen kitapların listesini tutuyorum. Bullet Journal sistemini sırf kitap için kullanana ben de rastlamadım henüz. Ama şu an aklıma gelen, defterinde o günün sayfasına hangi kitaba başladığını veya bitirdiğini, ya da seni etkileyen bir alıntıyı okuduğun günün sayfasına yazabilirsin. Böylelikle kronolojik bir 'log' (Türkçesini bilemedim) oluşmuş olur.

    YanıtlaSil
  4. Açıkçası bu fikir benim de çok hoşuma gitti. Pekala uyarlanabilir. Hımmm biraz daha araştırma yapayım nacizane fikirlerimi yazarım.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, öncelikle blogunuzun sağ tarafında bulunan kitap bloglarını çok iyi düşünmüşsünüz. Hala güncelliğini koruyan bir sürü kitap sever buldum. Teşekkür ederim.

    Konuyla ilgili olarak da benim bu güne en beğendiğim tema http://okuyorumyaziyorum.com blogunda kullanılanı. Sahibini tanımıyorum ama çok güzel kategorize etmiş. Kitaplarla dolu bir odaya girmiş hissi veriyor.

    YanıtlaSil
  6. harika bir fikir Güngör'cüm, sen aklıma gelen herşeyi yazmışsın zaten, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. yani bunun için özellikli bir ajanda kullanmıyorum , ama evde bulduğum bütün boş ajandaları alıntılarını yazmak için kullanıyorum , zaten blog da bir nevi ajandam gibi , aslında ajandam bloğum ama bulduğun önerileri sabırsızlıkla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Açıkçası ben kitap fotoğrafı çektikten sonra kullanabileceğim VSCO efektlerinin ayarlarını bile not alıyorum ki baktığımda hepsi derli toplu olsun, uygulamada kolaylık olsun. İhtiyacınıza göre sayfaları doldurma durumu oldukça değişkenlik gösteriyorlar.

    YanıtlaSil
  9. Ben bullet journallarda kitaplarla ilgili "tracker" kısımlarını çok seviyorum. Hangi kitaba ne zaman başladım ne zaman bitirdiğime dair bir çizelge, ay ay hangi kitapları okudum ve hangi kitaplara aldığımla ilgili bir tablo.
    Hangi kitapları okuduğumu her ay için bir raf şeklinde yaptım mesela, aldıklarım ise kitaplıktaki kitaplar şeklinde.
    Alıntılar için ayrı bir defterim var, onu bullet journal ile birleştirme fikrine pek ısınamadım nedense :). Ama sorunu okurken aklıma şöyle bir şey geldi, her kitap için bir sayfa oluşturabilirim. Minik birer fotoğraf yapıştırıp, nerede okuduğumu neler hissettiğimiz yazmak güzel olurdu.
    Ve tüm bunlar bana yine hatırlattı ki aylardır defterlerimin kapaklarını açmadım :/

    YanıtlaSil
  10. Şu günlük işine girmeyi, deftere yazı yazmayı ben de çok istiyorum ama nedense bir türlü yapamıyorum. Aklımdayken her şey daha yerli yerinde gibi geliyor -_-

    Ama bu demek değil ki defter tutanların yazılarını okumuyor, videolarını izlemiyorum :D Çoğunun kitapla alakalı bilgileri eklediğini gördüm; kitap adı, yazar adı, verilen puan, okunan tarih vs. Bunlara ek olarak, ben olsaydım bunu biraz daha kişiselleştirebilirdim diye düşünüyorum. Örneğin, çoğu kitabı okurken olayların geçtiği yeri/yerleri yaşantımdan yerler ile özdeştiriyorum genelde ben. O yeri not edebilirdim; karakterlerin bana kimi hatırlattıklarını, bana ne kattıklarını veya kitabın bana ne hissettirdiğini yazabilirdim. Kitabı okurken hayatımda o sıralar neler olduğunu ve bunların kitabı okuyuşumu, algılayışımı ne derecede ve nasıl etkilediğini de ekleyebilirdim.

    Herhangi bir düzen kurmadan, oturup kitap hakkında aklıma gelen her şeyi yazmaya daha sıcak bakıyorum ben. Belki sen de, defterde her kitap için bu şekilde zihnini serbest bırakabileceğin birkaç sayfa ayırabilirsin :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Bence duygu ve düşüncelerinizi ve tarihlerinizi blogger ve goodreads gibi sitelerden paylaşıyorsunuzdur zaten, daha liste ve okuma programı ağırlıklı sizi motive eden bir günlük oluşturabilirsiniz.
    Genel bir okunacaklar listesi, onun yanında küçük kare kutucuklar, okudukça tik atılabilir. Bu listenin sayfalarca uzun olmasında hiçbir sakınca yok bence. Listelerin en güzel tarafı size aşırı gaz vermesidir :)
    Okunan kitaplar sırasında, aa bunu bloga yazmalıyım dediğiniz yazı fikirleri yine bir listede toplanabilir.
    Okuduğunuz dergilerden beğendiğiniz makaleleri kesip bu günlüğün arasında saklayabilirsiniz.
    Yine okurken karşınıza bunu araştırmalıyım çok heyecan verici, dediğiniz bir konu varsa onları bir sayfada toplayabilirsiniz.
    Ay başında, o ay okumak istediklerinizin bir programını yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  12. Yorumlara en kısa zamanda tek tek cevap yazacağım; her biri harika, muhteşem fikirler çok teşekkürler.

    YanıtlaSil