18.05.2012

Okumayı Düşündüklerim

Birbirinden güzel bu iki DEX kitabını okumak istiyorum!


Başlayanlar - Lissa Price 


Tanıtım Yazısı: Bedenine sahip çık!

Biyolojik Savaş, orta yaşlı insanları yeryüzünden sildi. Geriye sadece çocuklar, gençler ve yaşlılar kaldı. Yaşlılar, yani Sonlayanlar, hayatlarına devam ediyorlar. Paraları ve işleri var, üstelik gelişen tıp ömürlerini de uzattı. Esas sorun ise gençler, yani Başlayanlar. Tümünün anne babası öldü, sokakta kaldılar, beş paraları yok ve açlar. Hayatta kalabilmek için her şeyi yapmaya hazırlar.

Callie’nin tek umudu ise Taze Hedefler: bir beden bankası. Burası, gençliklerini yeniden yaşamak isteyen Sonlayanlar’a, üstün bir teknolojiyle geliştirilen bir sistem sayesinde genç bir beden veriyor. Başlayanlar’ın bedenlerini kiralayıp yaşlı vücutlarıyla yapamadıkları her şeyi yapıyorlar. Kiralanan genç bedene ne olduğu ise kimsenin umurunda değil.

Callie de bedenini kiraya veriyor çünkü paraya ihtiyacı var, hasta kardeşine bakabilmek ve yaşamını devam ettirebilmek için.

Ancak bir sorun çıkıyor. Kiracı, Callie’nin bedenini bir cinayet işlemek için kullanmanın peşinde. Callie sistemde çıkan bir hata sonucu birden kendi bedeninde uyanıyor ama kiracısı hala sisteme bağlı. Şimdi tek bedenin içinde iki kişi var, bir de önlenmesi gereken bir cinayet.

Başlayanlar, uzak bir gelecekte, çıldırmış bir dünyada zorlu bir yaşam mücadelesi. Bu soluk soluğa macera ve gizem dolu kurgu, bilimkurgu ve distopya sevenlerin hafızasına kazınacak.

Pür - Julianna Baggott

Tanıtım Yazısı: Sonun başlangıcı bu olabilir mi?

Burada olduğunuzu biliyoruz, kardeşlerimiz.

Pressia, İnfilakları ve ondan önceki hayatını hayal meyal hatırlıyor. Büyükbabasıyla birlikte yaşadıkları delikte, insanlığın kaybettiği şeyleri düşünüyor: lunaparkları, sinemaları, doğum günü partilerini, anneleri ve babaları. Her şey küle döndü, hırpalandı, hiç iyileşmeyecek derecede yara aldı ve zarar gören bazı bedenler, bambaşka nesnelerle bütünleşti. Şimdi herkesin askeri eğitim görmesi gereken yaşa geldi Pressia. Tabii iki ihtimal var. Ya asker olup eğitim görecek ya da bedeni fazla zarar gördüyse eğitimdeki askerlerin canlı hedef tahtası olacak. Pressia’nın kaçması gerek.

Bir Pür yak ve külünü solu.

İnfilaklardan tek bir yara almadan kurtulanlar da var. Pürler. Gökyüzündeki kubbelerinde, yerdeki insanlardan daha üstün olan, sağlıklı bedenlerini ve zihinlerini koruyacak şekilde yaşıyorlar. Ancak, babası Kubbe’nin önde gelen şahsiyetlerinden biri olan Partridge, kendini burada kapana kısılmış ve yalnız hissediyor. Ve farklı. O da kayıplarını düşünüyor sık sık, belki yuvası dağıldığı için. Babası duygusal olarak soğuk bir adam, ağabeyi intihar etmiş ve annesi, İnfilaklar sırasında Kubbe’ye adım atamadan kaybolmuş. Veya belki bütün bunun sebebi Partridge’in melankolik ruh hali. Kubbe’nin gittikçe sertleşen kurallarıyla son derece baskıcı bir yer olması onu rahatsız ediyor. Bu yüzden, birinin ağzından kaçan bir sözcük, annesinin hala hayatta olma olasılığını ona çıtlatınca, hayatını riske edip Kubbe’yi terk ediyor ve annesini bulmaya koyuluyor.

Pressia ve Partridge karşılaşıyorlar. Tüm dünya başlarına yıkılıyor.


7 yorum:

  1. Başlayanlar'ı deli gibi istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Yazını okuyup kütüphaneme de şöyle bir bakınca fark ettim ki benim kütüphanemde galiba hiç Dex'ten çıkma kitap yok. İthaki, Can ve Metis almış, yürümüş. Aralarda Altıkırkbeş, Ayrıntı, Pegasus... "Başlayanlar" Dex kitaplarına başlamak için hem konusuyla hem adıyla alacağım ilk kitap olacak! Bu arada kitaplarını internetten alıyorsan en sık hangi siteyi kullanıyorsun?

    YanıtlaSil
  3. Güzel,oku o zaman.Paylaş bir bakalım:)

    YanıtlaSil
  4. Bende başlayanları okumak istiyorum. Bu ay bitmeden D&R a gidip alacağım sanırım :)

    YanıtlaSil
  5. @pinuccia Ben DEX Yayınları özellikle çok sevdiğim genç-yetişkin kitaplarının Türkçelerini çıkarttığı için seviyorum, gerçekten çok başarılı bir yayınevi. İnternetten kitap almıyorum;)

    YanıtlaSil
  6. Aslında ben de internetten almamayı tercih ederdim ama kitap fuarları dışında internetten almak hep kitapçıdan almaktan ucuza geliyor. Böyle olunca ben de kitapçılarda kitapları beğenip beğenip internetten sipariş veriyorum :)

    YanıtlaSil
  7. aaa bu kitabı bende blogumda paylaştım.:) gerçekten süper bir kitap...::)

    YanıtlaSil