28.05.2012

Melez - Jennifer L. Armentrout


Orijinal ismi: Half Blood / A Covenant Novel
Yazar: Jennifer L. Armentrout
Çeviren: Bilge N. Zileli Alkım
Yayınevi: DEX
Tür: Fantastik, genç-yetişkin
Seri: Birinci Kitap
Sayfa sayısı: 331

Tanıtım Yazısı: Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler.

Bir Melez olan Alexandria, yaşamını tuvalet temizleyerek geçirmek yerine tehlikeye atmaya razı ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırabilir. Avcılık öğrencilerinin uyması gereken belli kurallar var. Alex'in bu kuralların hepsiyle başı dertte ama en fazla birinci kural onun için büyük sorun: Safkanlarla Melezler arasında ilişki yasak.

Ne yazık ki Alex, Safkan Aiden'a çok fena âşık. Ancak bu aşk onun tek büyük sorunu değil; daha büyük bir sorun, okuldan mezun olana kadar hayatta kalmak ve bir Avcı olmak. Görevinde başarısızlığa uğrarsa ölümden ya da kölelikten de kötü bir son onu bekliyor: bir iblise dönüşmek ve Aiden'ın avı olmak.

Daha korkunç bir şey düşünülebilir mi?

Melez, Yunan Mitolojisine bambaşka bir bakış açısı kazandırıp dünyada büyük yankı uyandıran Melez Sözleşmeleri serisinin ilk kitabıdır.



Kapak Tasarımı: Orjinal kapakların bizim ülkemizde de kullanılması beni çok memnun ediyor. Melez güzel bir kapağa sahip, sade ve yumuşak hatlı çizimlerle süslenmiş; bence başarılı bir kapak.


Yorumum: Melez Sözleşmeleri'nin ilk kitabı Melez bir bütünün giriş parçası niteliğinde bir roman. Kitabın arka kapağını okuduğumda çok heyecanlandım çünkü içinde mitoloji olan herşey beni kendine çeker, bu kitap da tabii ki çekti. Yunan mitolojisiyle zenginleştirilmiş bir olay kurgusuna sahip bu genç-yetişkin romanı. Oldukça eğlenceli bir kurgu bu, okurken büyük bir keyif aldım doğrusu.


Kitabımızın ana karaktedi Alexandria bir melez; yani bir safkanla bir ölümlünün kızı. Kendisi için hayat melez olmanın dışında ona yüklenen sorumluluklarla daha da zorlaşıyor ve içinden çıkılması güç olaylar zincirinin içersinde buluyor kendini. Onu tanımak, onun hikayesini okumak çok keyifliydi. Açıkçası ben başlarda Alexandria'ya kızıyordum ancak sonradan onun bu asi ve isyankâr tavırlarına alıştım ve sonradan onun olgunlaşma sürecine gireceğini de anladım.


Yazarın güçlü bir kalemi var, okumaktan sıkılmıyorsunuz ancak en başta da dediğim gibi aslında hikaye daha büyük bir bütünün yalnızca başlangıcı ve bu başlangıç açıkçası biraz ağır ilerliyor. Bu beni sıkmadı ama umduğum gibi sürükleyici de olmadı. Yine de Melez'i okumayı sevdim ve bu kitaba devam edeceğim.


Puanlama:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder