6.01.2012

Okumayı Düşündüklerim

Yemin - Kimberly Derting


Tanıtım Yazısı: Kurallar çiğnenmek içindir.

Burası Ludania, yaşam koşulları zor bir ülke. Toplum, katı sınıflara ayrılmış durumda ve her sınıf kendi dilini konuşmak zorunda. En küçük bir sınır ihlali, örneğin üst sınıfa mensup birinin gözlerine bakmak bile, anında idam sebebi.

On yedi yaşındaki Charlaina, küçüklüğünden beri her sınıfın dilini anlama yeteneğine sahip; ve bu yeteneğini kendini bildi bileli herkesten saklıyor. Kendini özgür hissettiği tek yer, artık birer uyuşturucu pazarına dönmüş yeraltı klüpleri. Buralarda insanlar baskıcı kurallardan sıyrılıp kısa süreliğine de olsa rahat bir nefes alabiliyorlar. İşte Charlaina da burada son derece çekici ve gizemli bir gençle tanışıyor, adı Max. Ve Max, daha önce Charlaina’nın hiç duymadığı bir dilde konuşuyor. Charlaina neredeyse sırrını açık etmek üzere.

Onu görer görmez çarpılsa da Max’in hangi tarafta olduğundan bir türlü emin olamıyor. Sık sık yinelenen acil durum tatbikatları birden gerçeğe dönüşüp de şiddet ve vahşet ülkede kol gezmeye başladığında Charlaina’nın yeteneğinin neye hizmet ettiği anlaşılıyor: ülkesini zalim bir rejimden kurtarmak.

Zamansız ve mekansız bir hikayeye sahip olan Yemin, sınıf gerçekliğini dil üzerinden sembolize ederek katı toplumsal ayrımlara dikkat çekiyor. Karanlık, soğuk ve katı rejimlerin toplumlar üzerindeki baskısını gösterişli ve sürükleyici bir macerayla betimliyor.

Neden Okumak İstiyorum? Kimberly Derting'in kitaplarının çok başarılı olduğunu bir süredir yabancı bloglarda okuyordum ve DEX'in bu kitabı çıkartacağını öğrendiğimde nasıl mutlu oldum anlatamam! Normalde fotoğraflı kapakları beğenmiyorum, hep diyorum, ama bu kapağa bayıldım! Belki de siyah oluşu, bilemiyorum çok hoşuma gitti. Kitabın konusu çok güzel, beni çok heyecanlandırdı, elimde ön okuması var bu gece başladım, yakında yorumunu yaparım.

Mefisto - Trinity Faegen

Tanıtım Yazısı: Ruhun beni sevecek kadar saf ve temiz mi?


Sasha babasının katilini bulmak istiyor. Ancak bunun için ruhunu Eryx’e satması gerekecek. Bu sırada onu çok büyük bir tehlikeye atan bir sır açığa çıkıyor. Sasha bir Anabo, yani Havva’nın kızı –ve Eryx’in en büyük düşmanı.


Yeryüzüne çakılı kalmış, cehennemden gelen bir ölümsüz olan Jax ise Mefisto Akdi’nde kurtuluşu arıyor: ancak ve ancak bir Anabo’nun aşkı ruhunu huzura kavuşturacak. Binlerce yıl sonra nihayet aradığı kızı buluyor: Sasha.


Eryx tehdidi üzerindeyken, Jax, Sasha’yı kurtarıp onun kalbini kazanabilecek mi? Sasha aşkına karşılık verip ölümlü hayatından vazgeçecek mi?


Ancak bir Havva kızının ruhu cehennemden gelen birini sevebilecek kadar saftır.
Ancak cehennemden gelen biri bu kadar ateşlidir.


Neden Okumak İstiyorum? Harika bir fantastik hikaye! Fantastik türü benim en sevdiğim türlerden biri ve bu kitabın konusunu okuduğum an "işte budur!" dedim. En yakın zamanda okumak istiyorum bu enfes hikayeyi!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder