29.08.2011

Açlık Oyunları - Suzanne Collins

Orijinal ismi: The Hunger Games
Yazar: Suzanne Collins
Çeviren: Sevinç Tezcan Yanar
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: Genç Edebiyat, Bilim Kurgu
Sayfa sayısı: 384



Tanıtım Yazısı: “Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki, yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim. Hikayesi beni birçok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile, yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici.”

—Stephenie Meyer

“Elimden bir türlü bırakamadım… Bağımlısı oldum.”

—Stephen King

KAZANMAK ÜN VE TALİH, KAYBETMEK İSE KESİN ÖLÜM ANLAMINA GELİR.

BU OYUNUN GALİBİNİN KARNI DOYACAK KAYBEDEN İSE ÖLÜMLE TANIŞACAK…

AÇLIK OYUNLARI BAŞLASIN . . .
İddia ediyoruz Açlık Oyunları’nın bağımlısı olacaksınız ve bir sonraki kitabı sabırsızlıkla bekleyeceksiniz…


Kapak Tasarımı: İtiraf etmeliyim ki bu kapak tasarımı yüzünden ben bu kitapları bir türlü elime alıp okumaya başlayamadım, ama şimdi hikayeyi okuduktan sonra görüyorum ki bundan daha anlamlı, daha sade ama bir o kadar da etkileyici bir kapak tasarımı olamazmış, şimdi önceki düşüncemden ötürü çok pişmanım ve gerçekten çok başarılı bir kapak tasarımı olduğunu itiraf ediyorum.

Yorumum:  İtiraf etmeliyim ki uzun zamandır beni bu kadar heyecanlandıran, kendine bağlayan, rüyalarıma giren bir kitap daha olmadı. Ben bu kitabı okumaya başladığımı söylediğimde birçok kişi ne kadar çok beğendiğini ve bağımlısı olduğunu söylemişti ve doğrusu ön yargılardan arınmak adına her şeyi duymazdan gelip başladım okumaya.

Katniss Everdeen bir süre sonra benim bir parçam oldu. Hikayenin ana karakterin dilinden anlatılması çok önemli bir etkileyiciliğe sahip ve benim de kendimi bu karakterin yerine koymam böylelikle daha kolay oldu. Ahh yazmak istediğim o kadar çok şey var ki... Katniss, Gale, Peeta... Ama yazımda hiçbir spoiler vermek içimden gelmiyor, herşeyi okuyun ve sizde yaşayın istiyorum.

Kısaca şunu söylemeliyim; ilk kitabını okuduğum bu seri bana göre gerçekten Genç Edebiyat türünün en başarılı örneklerinden biri. Baştan sona suzanne Collins'in yarattığı evrende, muhteşem bir kurgunun parçası oluyorsunuz ve gözleriniz ağrıyana kadar kitabı elinizden bırakmıyorsunuz. Karakterler, çekici ve kolaylıkla sizden biri olabiliyorlar.

Yazımı noktalamadan dün MTV Müzik Ödülleri'nde yayımlanan Açlık Oyunları ön tanıtım videosunu sizlerle paylaşayım=))



Puanlama:









2 yorum: