8.06.2011

Alışverişkolik - Barış Önen Ünsalver

Yazar: Barış Önen Ünsalver
Yayınevi: Timaş Yayınları
Tür: Psikoloji Dizisi
Sayfa sayısı:182

Tanıtım Yazısı:Alışverişkolik misiniz?
Alışverişkolik olmak; ilk anda insana keyif veren ama arkasından suçluluk hissini davet eden bir alışkanlık, belki de bir tür bağımlılık. Peki neden son yıllarda alışverişe bu kadar bağımlı hale geldik?
Psikiyatri Uzmanı Dr. Barış Önen Ünsalver, sürekli tüketimin pompalandığı bir zamanda bizi alışverişe bu kadar tutkun hale getiren psikolojik sebepleri, kişilik tipleriyle alışveriş arasındaki ilişkiyi, alışverişkolik tiplerini, aşırı alışveriş davranışına eşlik eden psikiyatrik durumları ve alışveriş yapma güdüsünü nasıl dizginleyebileceğimizi yazdı.
“Acaba bu ayakkabıya da ihtiyacım var mı?” demeden önce bu kitaba bir göz atmalı.

 Kapak Tasarımı: Çizimli kapakları çok sevdiğimden daha önce de bahsetmiştim, bu kapakta etiketli bir alışveriş çantası görüyoruz ve aynı zamanda küçük ikonlar var. Kapakta kullanılan sarı renk(biraz yeşile yakın) de çok anlamlı çünkü edebiyat derslerinde bize öğretilen bir ayrıntı da sarı rengin psikolojik rahatsızlıkları yansıttığıydı. Kısacası alışveriş tutkusunu yansıtan başarılı ve güzel bir çalışma olmuş, ben çok beğendim.


Yorumum: Eğer alışveriş yapmayı çok ama çook seviyorsanız bence bu kitaba göz atmanızda fayda var=) 

Tüketmeyi seven, üretmekten çok tüketen bir nesil olduğumuzu düşünüyorum; bu yalnızca kendi ülkemde değil bütün dünyada böyle. Etrafımızdaki birçok şey bizi tüketmeye itekliyor ve her geçen gün daha fazla şey tüketmekten kendimizi alamıyoruz. Alışveriş yapmak yerinde ve gerekli olduğunda gerçekleştirildiğinde ortada bir problem yok ancak "gereklilik" ne derece olmalı işte bunu anlamakta fayda var.

Uzman doktor Barış Önen Ünsalver "Alışverişkolik-Tüketirken Tüketen Takıntı" kitabında alışveriş yapmanın bir tutku olmaktan öte ne derece büyük bir rahatsızlık olabileceğine dikkat çekiyor. Yazımın başında alışveriş yapmayı çok seviyorsanız mutlaka bu kitaba göz atın demiştim evet bu kitaba bir takıntınız olmadığını düşünüyorsanız bile göz atmanızda fayda var. Psikolojik kitaplar kullanılan terimler açısından okumakta güçlük yaratabilir ancak Barış Önen Ünsalver verdiği hayata dair örneklere okuyucuyu hiçbir şekilde zorlamıyor, kullandığı diliyle daha rahat okunabilir bir kitabı gözler önüne seriyor ki bu kitabın geniş kitlelere ulaşması açısından çok önemli. Umarım bu kitap gerçekten geniş bir kitleye özellikle de bayanlara ulaşır, çünkü günümüzde alışverişkolik olmanın ne kadar ciddi sorunlara yol açtığının farkında olmayan birçok insan var; ben çevremde en az 5 kişi sayabilirim ki bu bile ciddi bir rakkam bana göre.

Kitapta en hoşuma giden şeylerden biri en sonunda beni bekleyen test oldu; "Alışveriş Portreniz" ve "Alışveriş Günlüğü" gibi çalışmalar benim çok hoşuma gitti.

Eğer kendinize bu kitabı alırsanız en azından bir tane de fazladan alın ve çevrenizde çok alışveriş yaptığını düşündüğünüz bir dostunuza da alın ve hediye edin. Gerçekten büyük bir iyilik yapmış olacaksınız.


Puanlama: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder