8.04.2011

Okumayı Düşündüklerim



Ne zamandır yoğunluktan Cuma günü yazım "Okumayı Düşündüklerim"i yazamıyordum; bugün bitmeden bu yazımı yetiştirmek istedim. İşte önümüzdeki günlerde okumayı düşündüğüm iki kitap;) Eğer siz daha önce bu kitaplardan herhangi birini okuduysanız yorum yapmadan gitmeyin!=)

Keyifli okumalar!

Fısıltı - Becca Fitzpatrick


Tanıtım Yazısı: 

FISILTI DÜNYA GENÇLİĞİNİN YENİ HEYECANI HUSH HUSH SERİSİ TÜRK HAYRANLARIYLA BULUŞUYOR... KUTSAL BİR YEMİN KOVULMUŞ BİR MELEK YASAK BİR AŞK... 

Okuyucuyu sarsan tüyler ürpertici bir roman... Nora'nın kötü çocuk Patch'le fırtınalı aşkı okurları kendilerinden geçirecek.Publishers Weekly Vampirlerden ve kurt adamlardan sıkılan gerilim ve aşk romanı hayranları Hush Hush serisini hemen benimseyecekler.Booklist Sıra dışı bir aşk hikâyesi. Okurlar Fısıltı'yı baştan sona yürekleri ağızlarında okuyacak. Falcata Times Kovulmuş bir meleğe âşık olmak Bütün sınıf arkadaşlarımın isimlerini biliyordu biri hariç. Yeni öğrenci Arkamdaki sırada, serinkanlı siyah gözleri karşıya sabitlenmiş bir hâlde kaykılmış oturuyordu Siyah gözleri beni âdeta delip geçiyordu. Dudaklarının kenarları yukarı doğru kıvrıldı. Kalbim bir an tekler gibi oldu ve o bir anlık duraksamada, kasvetli bir karanlık duygusunun bir gölge gibi üzerime örtüldüğünü hissettim. Bu duygunun kaybolması sadece bir an sürdü, ama ben hâlâ ona bakıyordum. Gülümsemesi dostça değildi, bela kelimesini heceleyen bir gülümsemeydi. Ve vaat doluydu. 


Uzun süre önce aldığım bir kitap Fısıltı; Hush Hush serisinin ilk kitabı. Hakkında çok iyi şeyler duydum, en kısa zamanda okumayı düşünüyorum.

Eleştirel Teori - Stuart Sim

Tanıtım Yazısı:

Her şeyin teorisi nasıl bir şeydir? Bilim bir ideoloji midir? Adorno ve Horkheimer kimdir? Ya da Frankfurt Okulu ne der?

1960'lardan itibaren eleştirel teorilerin üretiminde bir patlama yaşandı. Yapısökümcüler, postyapısalcılar, postmodernistler, ikinci dalga feministler, yeni tarihselciler, kültürel materyalistler, postkolonyalistler, siyahi eleştirmenler, eşcinsel teorisyenler bunlardan sadece bazıları.

Stuart Sim'in yazıları ve Boris Van Loon'un konunun özüne inen çizgileri, sizleri, fikirlerin çarpıştığı bir arenaya davet ediyor ve bütün bu teorileri Marksizmin doğuşuna kadar götüren bir eleştirel analiz geleneği içine yerleştirerek açıklayıcı bir tarihsel çerçeve sunuyor. Her teorik okulun yöntem ve amaçlarını iyi özetlenmiş ve kolay anlaşılır biçimde aktararak eleştirel düşüncenin son 100-150 yıllık serüvenine ışık tutuyor. 


Eleştirel Teori - NTV Yayınları | videopois.com

Bursa Tüyap Kitap Fuarı'nda aldım bu kitabı, ne zamandır da istiyordum. Eleştiri ve Eleştirel Teori hakkında daha fazla bilgi edinmek mesleğim açısından da çok iyi olacak. NTV Yayınları'nın çizgibilim serisini çok beğeniyorum, önümüzdeki günlerde başka kitaplarını da almayı düşünüyorum, mutlaka Okumayı Düşündüklerim'de bahsederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder