28.03.2024

3 Body Problem

3 Cisim Problemi adı ile ülkemizde de seneler önce basılan Cixin Liu'nun bilim kurgu üçlemesinin ilk sezonu kısa süre önce Netflix'te yayımlandı. Bilim kurgu türüne ilgi duyan biri olarak okumamama rağmen serinin aslında uyarlanması zor güçlü bir bilim kurgu hikayesi olduğunu bildiğimden ben de birçok kişi gibi izlemeden önce iyi bir uyarlama olacağından biraz şüpheliydim. Ancak bir yapımı ya seven ya da nefret eden daima uçlarda olan ben bu diziye bayıldım.

Her şeyden öte güçlü karakter oyuncularına, müthiş bir dinamizme ve görsel efektlere, çarpıcı bir kurguya sahip nefis bir iş çıkartmışlar. Oyuncuların her biri karakterlere çok başarılı bir şekilde hayat vermiş, karakter oyunculuğu bu dedirtiyor insana izlerken. Ben özellikle Game of Thrones'tan Davos olarak tanıdığımız - ve benim çook sevdiğim - Liam Cunningham'a hayran kaldım, müthiş bir aktör onu bu dizide Thomas Wade olarak izlemek büyük keyifti. Ayrıca Benedict Wong da harika bir iş çıkarmış, tam rolünün adamı diyebileceğimiz bir aktör.


Diziyi izlerken çoğu sahnede aklımı yitirdim:D Görsellik nefis bir şekilde aktarılıyor izleyiciye, bir de hikaye ve müthiş karakterlerle birleşince zaten kendinizden geçiyorsunuz. Bilim kurgu dizilerinde film izliyormuşsunuz gibi bir etkinin üzerimizde bırakılmasını çok seviyorum. Birçok kişinin 5. bölüm sonrası temponun yavaşlamasından bahsettiğini biliyorum ancak büyük hikayelerde sabırlı olmak da fayda vardır. Bağlantıları ve hikayenin akışını düşününce hoşuma gitti benim her sahne. Bu konuda spoiler vermek istemem ama akışı bozmadığı ve anlamlı bir bütün oluşturduğu için son bölümleri de epey sevdim ben.

Peki kitapları izlemeden önce okumalı mı? Fırsatınız varsa neden olmasın =) Ben ilk kitap kitaplığımda olmasına rağmen okuyamamıştım, ilk bölüm sonrası niye okumadım desem de şu an sürprizleriyle diziyi izlemiş olmanın da çok keyifli olduğunu düşünüyorum. Hatta ben hakkında hiçbir şey okumadan diziye başladım bu benim için çok daha iyi oldu =) O yüzden okuyamazsanız da endişeniz olmasın, o kadar akıcı bir dizi ki çok rahat keyifle izleyeceğinize eminim, hatta tanıdığım birkaç kişi de izledikten sonra romanları okumaya başladılar eminim o da keyifli olacaktır.

Son olarak söylemeliyim ki Netflix'in birbirine benzeyen belirli tema ve karakterlere sahip dizilerinden biri olmadığı için çok mutluyum. Son yıllarda yapılan en tatmin edici bilim kurgu dizilerinden hatta başarılı bir uyarlama olmasından ötürü ayrı bir memnuniyet duydum. Yeni sezon umarım kısa sürede gelir ;)



1 yorum: