31 Ağustos 2013 Cumartesi

Kitap Alışverişi, Okuduklarım, Okuyor Olduklarım


Geçen Pazartesi şöyle bir çıkayım kitapçıları gezeyim dedim. Gezdim, dolaştım harika kitaplar gördüm, aklımda da herhangi bir şey yoktu böyle terapi gibi geliyor insana. Sonra en son bu iki kitabı görünce hemen alayım dedim, tam benlik kitaplar;) Sonrasında da yorulup böyle güzel bir kahve keyfi yaptım. Aaa unutmadan aynı gün birkaç SabitFikir sayısı daha buldum, 2. el de değil 2 tane de onlardan aldım, tam koleksiyonluk dergi, o kadar seviyorum ki.


Bu fotoğraflar da dün geceden. Ara Dünya kısa bir sürede bitti. Benim alışkın olduğum Neil Gaiman tarzından oldukça hatta epey bir farklıydı zaten kitap tam anlamıyla bir bilim kurgu eseri. Ortak yazarın olmasının da bir etkisi var elbet bunda ve açıkçası "seri" olduğunu bilmiyordum bu kitabın; o yüzden tam anlamıyla büyük bir kurgunun başlangıcıydı hikaye. Beğendim mi evet güzel bir bilim kurgu, bilgi dolu ve devam edilince daha da keyif alınabilir ama seri olduğunu bilmediğim için arka kapak yazısından farklı şeyler düşünmüştüm hakkında. Yine de keyif aldım ama sıkı bir bilim kurgu severseniz tavsiye edebilirim, çok fazla ayrıntı hakim kitaba.


Bu arada ebook olarak Hermann Hesse'nin Knulp isimli kitabını bitirdim. Knulp harika bir hikayeye sahipti ve Hesse'nin okuduğum ilk kitabıydı. Dili çok keyifliydi ama Knulp karakterini öyle sevdim ki okumak ve bu karakteri tanımak büyük bir keyif verdi bana. 


Kitap bitince kitaplığın önüne geçip ne okusam diye iki saat dikilmek ve sanki bir kütüphanedeymişçesine, kitapları ilk kez görüyormuşçasına inceleyip, bakıp, karar vermek çok keyifli oluyor ;D Yine bir bilim kurgu seçtim kendime; Altıkırkbeş Yayınları'ndan Null-A Dünyası yazarı A. E. van Vogt. Kitap hakkında fazla bilgim yok zaten okumadan fazla bilgim olmasını istemem hiçbir zaman;) Arka kapakta yazanlar zaten oldukça ilgi çekici;) Ben bilim kurguyu çok severim; bu dalda çok önemli dizileri filmleri takip etmişliğim var ama kitaplar açısından daha da fazla okumam lazım=))

Tatil süresince yazmaya üşendim durdum bloga =)) Bakalım pazartesi iş başlıyor, umarım bir düzene oturtabilirim ama instagramda daha sık bir şeyler paylaşıyorum, hesabınız varsa oradan da takip edebilirsiniz;)

Siz neler okuyorsunuz bu günlerde?



23 Ağustos 2013 Cuma

Kırtasiye: Faber-Castell Yeni Kalemler

Kurşun kalemlere olan aşkımı biliyor musunuz? =) Mutlaka bir kırtasiye videomda ya da geçmiş bir yazımda bahsetmişimdir. Önceleri daha nadir bulunan "kawaii" türünde kurşun kalemleri biriktiriyordum, sonraları nadir bulunan, farklı kurşun kalemlerin yanında hemen her yerde bulabileceğiniz markalardan da almaya başladım. Her önüme gelen kurşun kalemi almıyorum tabii, ama epey bir çeşit mevcut elimde ve kırtasiyeleri çok sık ziyaret eden ben bu yeni seriyi görünce bayıldım, bayıldım. Bu Faber-Castell kurşun kalemlerin başka renkleri de var; hatırladığım kadarıyla altın rengi, gümüş rengi. Bir de şöyle bir şey var sanırım bunlar 2 seri; beyaz aslında bordo, koyu mavi ve siyah, gri gibi bir grubun içindeydi ve üstünde diğerlerinden farklı olarak GRIP 2001 yazıyor. Neyse bunu bir inceleme yazısı gibi görmeyin lütfen bu daha çok yeni kalemlerime duyduğum sevgiyi bir an önce size de gösterme amaçlı bir yazı, zaten eminim birçok kırtasiyede her 2 seriyi de bulabileceksiniz;) 

Ben Faber-Castell'i oldukça kaliteli buluyorum ve çok seviyorum, geçen kırtasiye videomda da bir iki kalem paylaşmıştım, doğrusu onları da severek kullanıyorum.

Bu arada yazımı sonlandırmadan şunu da belirteyim; kalemleri biriktiriyorum dedim ama bir süredir hepsini kullanmaya çalışıyorum, tabii kıyamadıklarım halen var ama yenilerini almak için eskileri de kullanmak gerek, hem de büyük bir keyifle ^o^



Yaz Okumaları


Ah şu güzelim kitap ne süründü benim elimde! Zaten blogumu takip edenler aşina bu seriye ve özellikle bu kitaba =D Bu sene okuyamama problemi yaşadığım günlerde başlamıştım bu kitaba, çünkü seriyi çok seviyorum ve bu kitap da yardımcı olur demiştim ama olmadı. Çok güzel olmasına rağmen bunu da okuyamadım ama bitti bitecek derken geçen gün en sonunda bitirdim kitabı =)) Bu seriyi çok seviyorum, bu Ayın Kız Kardeşleri serisinin 3. kitabı ve 3. kız kardeşin ağzından hikayeye devam etmek onun bakış açısını da öğrenmek çok keyifliydi. Böyle fantastik kurguyu; cadıları, vampirleri, kurtadamları... vs. seviyorsanız bu kız kardeşleri de sevebilirsiniz. Benim elimde Türkiye'de çıkmış bütün kitapları var serinin ve sırada en sevdiğim kız kardeş var ama biraz ara verip özlemek istiyorum;)

Ve sonra ne zamandır elimde bekleyen Ara Dünya'ya başlayayım dedim. Neil Gaiman'ı seneler önce ilk Sandman serisiyle sevmiş ve kesinlikle her kitabını okurum diyeceğim yazarlardan biri olmuştu. Fuarda bu sene elimde olmayan kitaplarını almıştım, yavaş yavaş okuyorum hepsini ama hepsi ayrı bir keyif. Bu kitap ise daha bilim kurgu ağırlıklı ve inanılmaz keyif alıyorum okurken. Bilim kurgu ve fantastik kurgu benim sen sevdiğim türler ve Neil Gaiman'da bu türün kesinlikle en iyi yazarlarından.

Bu da dün gece instagram'da paylaştığım fotoğraf. Yaz geceleri buzlu su eşliğinde okuyarak geçiyor demiştim. Tatilimin bitmesine az kaldı, Eylül'de başlıyorum o zamana kadar böyle devam eder;) Uyku düzenim bozuldu zaten geceleri çok sıcak oluyor, genelde sabaha karşı uyuyup, öğlen kalkıyorum ;) İş başlayınca bir kaç gün acayip zorlanacağım gibi geliyor ;)

Siz  de bu yaz gecelerini okuyarak mı geçiriyorsunuz, gece uyumadan önce okumayı sever misiniz?

Sevgiler






18 Ağustos 2013 Pazar

Okuduklarım & Okuyor Olduklarım


Dün Fahrenheit 451'i bitirdim, oldukça kısa bir kitapmış. Okumak oldukça keyifliydi, zaten konusuna hakim olduğum bir kitaptı ancak uzun zamandır okumak isteyip de okuyamadıklarım arasındaydı. Kitapların yakıldığı, bilginin çürütülmek istediği bir dünyada farkındalığa ulaşan bir adam bize de toplum üzerinde ne kadar baskı, hakimiyet kurulmaya çalışılsa da hala bir umudun var olduğunu gösteriyor. Ray Bradbury'nin okuduğum ikinci kitabıydı, ilk okuduğum kitaptan da bir ara bahsetmek istiyorum çünkü aynı zamanda harika bir grafik roman. Ray Bradbury sevdiğim yazarlar arasındaki yerini aldı, evde elimde bir kitabı daha olması lazım ama mutlaka okumaya devam edeceğim bu yazarı.

Bu arada uzun süredir ebook okumuyordum, Fahrenheit 451'i tabletimden okudum, çok keyifli oldu, böyle okuma yapmayı özlemişim. Ebooklarımı karıştırırken Hermann Hesse'nin Knulp'u gözüme çarptı ve dün gece diğer kitap biter bitmez ona başladım. Oldukça keyifli bir önsöz okudum öncelikle ki bu da yazarı şimdiden  çok seveceğimi gösterdi bana. Knulp keyifli başladı, kısa bir kitap kısa sürede de biter diye düşünüyorum. 


Bunların dışında okuduğum başka kitaplar da var; farklı türlerde birkaç kitabı aynı anda okumayı seviyorum. Bunlardan biri daha önce de bahsettiğim Yazarın Odası. Çok sevdim bu kitabı da, ünlü yazarlarla yapılan söyleşileri okumak çok keyifli, bolca not alıyorum. Zaten bu tarz kitapları çok seviyorum.

Şimdilik okuduklarım ve okuyor olduklarım bunlar, siz neler okuyorsunuz?

İyi pazarlar.


13 Ağustos 2013 Salı

Sabit Fikir Dergisi


Geçen yazımda bahsetmiştim amcamdan bana birkaç Sabit Fikir dergisi geldi diye. Ben dergi yalnızca idefix'ten alınıyor sanıyordum ve açıkçası hiç de araştırmamıştım. Dün şu fotoğrafı paylaştım instagram'da:


Bu Ağustos sayısı ve soranlar oldu; üye misin nasıl aldın diye. Açıkçası dün D&R'da tesadüfen gördüm ve hemen kaptım dergiyi. D&R daha önce de satıyor muydu, ya da her şubesinde var mıdır hiç bilmiyorum ama eğer her zaman ulaşabilirsek dergiye süper olur. Biraz sanki algıda seçicilik gibi oldu =)) Şimdi dergiyi tanıdığım ve çok sevdiğim için gözlerim hemen onu seçmiş olabilir ve hatta belki de gittiğim diğer kitapçılarda da vardır bilemiyorum ama ulaşabildiğim ve aldığım için çok mutluyum. Fiyatı 3TL ve bana göre çok çok başarılı ve keyifli bir edebiyat dergisi, kesinlikle arşiv yapacağım;)


10 Ağustos 2013 Cumartesi

Kırtasiye: Kırtasiye Alışverişi Video


Uzun bir aradan sonra yine bir kırtasiye alışverişi videosu =D Bloga başladığımdan beri video çekiyorum ama her seferinde aynı heyecan, sanki bütün dünya bu videoyu izliyor=D Bir de bana komik geliyor izledikten sonra utanıyorum falan=))) yayınlasam mı diye günlerce düşünüp eh hadi ben seviyorum böyle videoları, belki benimkileri de sevenler vardır diyorum;))

Siz ne düşünüyorsunuz videolara ara ara devam edeyim mi? Bir de Nezih'ten bahsediyorum videoda,  orası hakkında fikirleriniz neler? Yorumlarınızı bekliyorum ;))


9 Ağustos 2013 Cuma

Tatil Ne Güzel Şey!

Merhaba!

Bir süredir tatildeyim, tatildeyim derken herhangi bir yazlık / otel vb. farklı bir şehirde değilim. Özel sebeplerden bu sene bir yerlere gitmeyi düşünmüyorum biraz önemli işlerim var ama çok yoğun geçen bir senenin ardından hemen hemen bir aylık tatili evinizde geçirmek, hele bir de benim gibi evcimen bir insansanız nasıl keyifli oluyor anlatamam. Zaten uzun senelerdir çalışma hayatım hep yoğun olduğu için böyle bir tatilim olmamıştı ama şu an tahmin edebileceğiniz gibi mutluyum =)

Blogla ilgili önceki yazımı okuduysanız ne kadar moralimin bozulduğunu tahmin edebilirsiniz, tatilde olmama rağmen bloga bakasım bile gelmiyordu, o yazıyı da nasıl bir üzüntü ve sinirle yazdım eminim anlamışsınızdır. Ne yazık ki böyle şeyler oluyor, destek olan herkese çok teşekkür ederim, beni çok mutlu ettiniz;) En kötüsü bu konuda bir şey yapamamak, telif hakları konusu içerik olunca daha rahat hallediliyor ama blog/ websitesi isimleri mevzusu biraz karışık. Neyse şu an beni kimse ilgilendirmiyor, bu blogda her zaman olduğu gibi kendi kitap dünyamı paylaşmaya devam edeceğim;D Blogdan, twitterdan, facebook sayfamdan, instagramdan beni takip eden, mutlu eden herkese teşekkürler, hem de sonsuz teşekkürler! Ne mutlu bana sizler gibi şahane insanları beni takip ediyor, okuma tutkumuzu ve kitaplara dair diğer herşeyi paylaşıyoruz ve umarım uzun seneler paylaşmaya devam ederiz;))

Tatil ne güzel şey dedik de peki neler yapıyorum? Ben daha çok instagramı kullanıyorum sanırım bu günlerde =) Belki oradan birkaç fotoğrafla devam edebiliriz =)


Böyle bir güzellik var mı sorarım size =)) Buna benzer bir sistemi ilk kez farklı bir ülkede çekilen fotoğraflarda görmüştüm, sonra kitapseveler epey paylaştı bu sistemi ama bunu bulunduğum şehirde hem de evimin yakınında görünce yaşadığım mutluluğu anlatamam size =D Nasıl güzel bir sistem değil mi, hem de kitaplık da çok şirin =D Umarım diğer şehirlerde de yaygınlaşır bu sistem;)


Küçük bir keyif fotoğrafı ama asıl amaç şu Nezih torbasını göstermek =D Bursa'da Nezih açıldı açılacak derken açıldığını duyar duymaz nasıl kendimi attım oraya anlatamam. 2 kez gittim, pek fazla birşey aldığım söylenemez ama bir video çektim, belki paylaşırım bir ara;))

Aldıklarımdan biri bu. "Dry Highlighter" merak ettiğim birşeydi, kuru fosforlu kalem diyebiliriz.


Performansı gördüğünüz gibi biraz mum boyaya benziyor, aslında kitaplarda kullanmak için ideal çünkü arka sayfaya geçmemesi güzel bir durum ama ucu kalın olduğu için tam istediğiniz yeri çizmek zor olabiliyor bazen. Yine de sevdiğimi söyleyebilirim.

Amcamın bana hediye kitaplar getirdiği torbayı paylaşmıştım sizlerle, içinden çıkanları da zamanla paylaşacağım ama beni en mutlu edenlerden biri de bu SabitFikir dergileri oldu. Çok merak ediyordum dergiyi ve çok sevdim doğrusu ya ;)


Hatta içlerinden en sevdiğim bu desem ;))


Şu sıralar birkaç kitabı bir arada okuyorum; özellikle farklı türlerde olunca böyle okumak çok keyifli oluyor. Biri birkaç sefer gördüğünüz bu kitap ve diğeri de Fahrenheit 451. Fahrenheit 451 zaten harika olduğunu bildiğim ama harikalığıyla yeni tanıştığım bir klasik. Bu arada Türk kahvesi de kitapla çok iyi gidiyor yahu ;))


Ne zamandır almak istediğim bir kitaptı ve sonunda ellerimde;)

Son olarak tatil sayesinde izlemek istediğim dizileri izlemeye başladım ve bilin bakalım neyin bağımlısı oldum: Doctor Who. Daha önce bazı bölümlerini zaman zaman izlemiştim ve seviyordum ama en başından başlamak, bambaşka, hislerimi size anlatamam ama zaten bilim kurgu seven ben bu kadar yıl boşa geçmiş zamanım dedim. Hastası oldum dizinin. Şu an 6. Sezonun başındayım ve hala Tennant diye ağlıyorum. Neyse Doctor Who hakkında mutlaka bir yazı yazacağım;))

 Peki onunla sonlandırayım yazımı, unutmadan iyi bayramlar! ;)