1 Mayıs 2012 Salı

Yorgun Dünyamız - Anita Ganeri


Orijinal ismi: Planet in Peril!
Yazar: Anita Ganeri
Çeviren: Gizem Şakar
Yayınevi: Timaş - Eğlenceli Bilgi Dünyası
Tür: Çocuk Kitabı
Sayfa sayısı: 91

Tanıtım Yazısı: Gezegenimizi tehdit eden gerçekler, doğa dostu fikirler ve hayat kurtaran tavsiyeler!
Evet… Dünya tüm insanların evi. Sana göre onun bir eşi benzeri daha yok. Haklısın. Hem de çok haklısın. Daha da önemlisi Dünya insanların üzerinde yaşayabilecekleri tek gezegen. 
Yalnız küçücük bir sorunu var! İnsanoğlunu yüzyıllardır üzerinde misafir eden Dünya artık kendisini iyi hissetmiyor. 
Nedeni basit! Korkunç insanlar Dünya'ya büyük zararlar veriyorlar. 
Otomobiller ve fabrikalar atmosfere zehirli gazlar salıyor ve Dünya'nın endişe verici bir şekilde ısınmasına neden oluyor. İnsanların yaptıkları bu kadarla da kalmıyor. Doğal yakıtlar ve su gibi yaşamsal kaynakların kökünü kurutuyor, ormanları yok ediyor ve yaşadığı çevreyi akılalmaz bir şekilde tahrip ediyor.
Bulduğun ilk uzay gemisine atlamadan önce SAKİN OL! Çok geç olmadan gezegenimizi kurtarmak için ihtiyaç duyacağın her şey bu kullanışlı rehberin içinde.
-Enerjiden nasıl tasarruf edilebileceğini,
-Çöplerin nasıl birer hazineye dönüştürebileceğini,
-Duşta geçirdiğimiz süreyi azaltmanın gezegen için niçin iyi bir haber olduğunu,
-Cips yemenin orangutanlara niye zarar verdiğini öğrenebilirsin.
Çevreyi korumak konusunda bir adım atmak istemez misin? Endişelenme! Bunun için cips yemekten tamamen vazgeçmen gerekmiyor, ama dişlerini fırçalarken musluğu kapatabilirsin. Unutma, tüm bu öğrendiklerini uygulaman yaşadığın gezegene mümkün olduğunca az zarar vererek hayatını sürdürmen anlamına geliyor.
Son bir uyarı, acele etsen iyi edersin. Dünya son hızla ısınıyor...


Kapak Tasarımı: Rengarenk, cıvıl cıvıl bir kapağa sahip Yorgun Dünyamız. Aslında yalnızca kapağı değil, içi de aynı renklilikte, çocukların dikkatini çekmesi gerek her noktayı vurgulayan, eğlendiren resimlerle süslü cıvıl cıvıl bir kitap bu. Özellikle baskı kalitesi, kullanılan kağıt türü, dizaynı ve kitap boyutu açısından çok başarılı.


Yorumum: Yorgun Dünyamız, dünyanın karşı karşıya kaldığı tehlikeleri eğlenceli ve öğretici bir şekilde sunan çocuk-gençlik kitabı. Çocuk-gençlik kitapları okumayı ne kadar sevdiğimden hep bahsediyorum ama elimde böyle harika örnekler olunca okuması da çok keyifli oluyor. 


Eğlenceli Dünyamız serisinden Yorgun Dünyamız her çocuğun-gencin okuması gereken eğlenceli ve öğretici bilgilerle dolu aynı zamanda renkli ve neşeli resimlerle süslenmiş kaliteli bir baskıya sahip dopdolu bir kitap. Okurken kendi bildiğim şeylerle ilgili bile öyle ayrıntılar öğrendim ki çocukların-gençlerin bunu mutlaka okuması gerek diye düşündüm. Eğlendirerek öğreten kitapları çok seviyorum, bilinçli toplumların yetişmesi için okumanın, okumayı sevmenin önemi çok büyük, böyle başarılı kitaplar bu amaca kesinlikle hizmet ediyor.


Bu kitabı o kadar sevdim ki kısa bir sürede okudum bitirdim, kesinlikle tavsiye olunur=)


Puanlama:






2 yorum:

  1. Eski okuma hızını yakalamışsın :) Sana çok imrendim. En sevdiğim serinin kitabı rahatsızlanmamdan dolayı elimde sürünüyor şu anda.

    Kitabın kapağı o kadar çekici ki gel beni al oku diyor zaten :D

    YanıtlaSil
  2. @Tuğçe Nur çok geçmiş olsun, en kısa zamanda iyileşip rahatça bitirirsin kitabını umarım;)

    YanıtlaSil