4 Şubat 2011 Cuma

Sır Tutabilir Misiniz?

Orijinal ismi: Can You Keep A Secret?
Yazar: Sophie Kinsella
Yayınevi: İnkılap 
Tür: Çik-lit, Romantik, Komedi
Sayfa sayısı: 448


Tanıtım Yazısı: Alışverişkolik serisinin yazarından... Emma, dünyadaki milyonlarca genç kadından biri ve birkaç küçük sırrı var... ...Annesinden sakladığı sırlar: 1. Bekaretimi anne ve babam alt katta Ben Hur'u seyrederken, misafir yatak odasında, Danny Nussbaum'la kaybettim. ... Erkek arkadaşından sakladığı sırlar: 2. Connor'ın zanettiği gibi 36 değil, 40 bedenim 3. Herzaman Connor' un Ken' e benzediğini düşündüm; Barbi ve Ken'deki Ken' e. ... İş arkadaşlarından sakladığı sırlar: 4. Artemis' in görmediği zamanlarda, onun kurdele çiçeğine portakal suyu döküyordum. ( Bu, hemen hemen hergün oluyor.) 5. Fotokopi makinesine kağıt sıkıştıran bendim. ... Dünyadaki kimseyle paylaşmadığı sırlar: 6. Q-stringim canımı yakıyor. 7. Özgeçmişimde matematik notumu yüksek gösterdim. 8.NATO' nun neyin kısaltması olduğunu bile bilmiyorum.Hatta ne olduğunu bile bilmiyorum Ta ki bunların hepsini uçakta bir yabancıya anlatana kadar.Yabancı olduğunu sandığı birine...

Kapak Tasarımı: Açık sözlü olmak gerekirse bu kapağı hiç beğenmedim. Hatta kütüphanede kapağı ilk gördüğümde kitabı alıp almamak konusunda kapağı yüzünden bir ikilemde kaldığımı da rahatlıkla söyleyebilirim. Aslında bu kitabın orjinal kapaklarına da baktım ve açıkçası onların da bundan farkı yoktu, hiçbirini beğenmedim. Hep söylüyorum bir kitabın içeriği kadar kapağı da çok önemli, onları raflarda ilk gördüğümüzde çarpılmalıyız bu aynı zamanda hikayeye ve yazara verilen önem ve değeri de gösteriyor bana göre.

Yorumum: Sır Tutabilir Misiniz? başlarda keyif alıp almayacağımı bana düşündüren ancak hikâye ilerledikçe sevdiğim bir kitap. Hikâyenin baş karakteri Emma aslında oldukça sıradan bir genç kız ve her genç kız gibi onun da önem verdiği sırları var, bu sırların kimisi çok önemli kimisi de önemsiz gözükebilir ama bu yine de onları paylaşması gerektiğini göstermez. Ne var ki Emma bir uçak yolculuğunda hiç tanımadığı birine bütün sırlarını anlatıyor, nasıl olduğunu okuyup görmeniz lazım ancak şu kadarını söyleyebilirim, bu kişi dünyada yalnızca bir kez karşılaşacağınız biri değil ve Emma'nın karşısına tekrar çıkıyor.

Bütün hikâye Emma'nın sırları çevresinde dönüyor, onu tanıdıkça ona daha bir ısınıyorsunuz, endişelerini, sıkıntılarını ya da mululuğunu paylaşmak istiyorsunuz. Kitabın birçok yerinde Emma'yla konuştuğum oldu, bu komik bir durum belki de ama ben çoğu zaman bir kitaba kendimi kaptırdığımda bunu yapıyorum, karakterlerle konuşuyorum. Bu bence kitabın başarılı olduğunu gösteriyor, çünkü içine daldığınız dünya ne kadar gerçekçi olursa siz de kendinizi o kadar mutlu hissediyorsunuz bu kitabı okuduğunuza.

Karakterler canlı ve hayat doluydu Sır Tutabilir Misiniz? de. Hikâye dediğim gibi baştan zorladı beni ama nedense kitap kapağının yarattığı güvensizliğin bir etkisi olduğunu düşünüyorum burada ( hayır bu kapak konusunu gerçekten abartmıyorum, eminim orada beni gerçekten anlayan birileri vardır) ancak daha sonra hikâye beni sardı ve kısa zamanda okuyup bitirdim kitabı. Yalnız Emma'nın endişeleri baştan biraz can sıkıcı olsa da zamanla alışıyorsunuz ve benimsiyorsunuz.

Yine de çik-lit severlerin keyifle okuyacağını düşündüğüm bir roman Sır Tutabilir Misiniz?

Puanlama:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder